Welke kabel is dit? Exacte naam a.u.b. Ik kan het nergens vinden. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het ziet eruit als een scart kabel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is zeker GEEN scartkabel.
Dit noemt officieel IEEE 488 36 way cable mount plug.
Dirt kan u vinden op www.rsonline.nl.
RS-stocknr. 239-1213
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziet er uit als een centronics-kabel. Ook wel parallel-kabel genoemd. Deze werden een aantal jaren geleden gebruikt om je printer aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen printers. Ik weet nog dat ik hem gebruikte om zelf Homebrew games op mijn eerste Playstation te draaien. Daarnaast was er nog andere randapparatuur die van deze dataverbindingen gebruik kon maken,maar dat was vooral in de industriële sector.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar de meeste mensen zullen dit herkennen als de stekker die in parallele printers ging.
36 polige centronix of ook wel ribbon kabel genoemd.
Dit is een printerkabel. Dee zijde zit aan de printer, de andere zijde zit een 25polige D-connector male....
ronaldP