Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie ik geen ondertitels op mijn Sony LED TV?

Ik heb een film op de computer staan die ik op een USB stick zet en op de TV afspeel. Op de computer heb ik ondertitels en op de TV niet. De film is een *.avi en de titels *.srt.
Ik kan niets in een menu bijstellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Allereerst moet de tv dit ondersteunen, hoort hij dit te kunnen, maar doet hij dit niet? Probeer dan eens de ondertiteling exact dezelfde naam als de film te geven (bijvoorbeeld: de film heet "ditisechteenprachtigefilm(2012).avi" dan word de ondertiteling "ditisechteenprachtigefilm(2012).srt"

Kijk of je er hiermee uit komt ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de tv zelf geen srt bestanden kan lezen en de pc wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat voor televisie je precies hebt? Het zou kunnen dat ondertitels niet ondersteund worden door de mediasoftware van de televisie zoals anderen al opmerken. Wanneer je het exacte model even kan aangeven, kunnen we de specificaties inkijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
KDL-32EX310. Werk jij bij Sony?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. met 'we' bedoel ik de mensen die hier zitten. En het lijkt er na het inkijken van de handleiding op de site van Sony, inderdaad op dat je televisie die ondertiteling niet ondersteunt. Wat je moet doen om toch ondertiteling te krijgen, is de ondertiteling gewoon in het videobestand inbakken. Je kan op verschillende plekken vinden hoe dat precies moet, bijvoorbeeld op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=esS0dAtX94c Een andere optie is inderdaad het aanschaffen van een mediaspeler.
gebruik een simpele mediaspeler
had hetzelfde euvel - wordt niet ondersteund door de TV
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding