waarom zijn TV LCD schermen mat en computerschermen glanzend/spiegelend ?

ik vind glanzend zelf mooier, en helderder, de meeste tft schermen voor de PC en latop zijn nu glanzend (naar ik dacht om de tv ervaring nog beter te bewerkstelligen). maar tot mijn vebazing worden de platte TV's nu weer mat... is dit alleen bij de goedkope lcd's zo of zijn alle tv's nu mat.

ik zat nl te denken aan deze tv die ik ook als monitor voo de pc kan gebruiken. maar die is dus mat en ik dacht dat we daar na het xp tijdperk eindelijk van verlost waren.

http://www.megapool.nl/servlet/productdetail?product_id=237168&category_id=11000450099

nb het nadeel van het spiegelen is mi niet opwegend tegen de voordelen van een glanzend scherm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Tft schermen zijn mat om de kijkhoek te verbeteren. Een plasma scherm is opgebouwd uit plasmakristallen die het licht breder uitstralen als een tft (lcd) scherm, daarom kan van een plasmascherm de ruit gewoon glimmend zijn. De monitor van Megapool heeft een 170 graden kijkhoek maar dat zal alleen horizontaal zijn en moet je ook met een korreltje zout nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat je jezelf ziet zitten als je een spiegelend scherm zou hebben!
Dat is niet fijn tv kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wel fijn computeren dan? daarbij is de TV toen hij nog een kont had altijd spiegelend geweest... nooit echt last van gehad.
Tegenwoordig maken de fabrikanten ook glazende lcd's dit doen ze omdat dan de kleuren beter tot z'n recht komen. Denk maar aan foto's afdrukken glanzende foto's en matte foto's.