Is het verstandig om een 42"LCD TV Full HD te kopen i.c.m. Digitenne?

Aanvulling op een eerdere Digitennevraag van mij.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

NIET DOEN! Waarom een High Def scherm kopen als je Low Def televisie ontvanger gaat gebruiken? Tenzij je de LCD ook gaat gebruiken om van Blu Ray discs te genieten of te gamen in High Definition (PS3 / XB360).

De kwaliteit van Digitenne is zeer matig. Hoe beter je scherm, hoe meer je je hieraan gaat ergeren.

Digitenne was ooit bedoeld als vervanger voor de analoge sprietantenne op de camping. Dat mensen Digitenne nu thuis nemen heeft alleen te maken met de abonnementsprijs en/of hun onwetendheid, niet met de kwaliteit en niet met het zenderaanbod.

Mijn advies is om te genieten van je 42 inch Full HD scherm i.c.m. een digitale (DVB-C) kabeldecoder. Nog mooier is om een decoder te nemen die ook de (enkele) HD zenders (Discovery HD, Eurosport HD, etc) kan weergeven. Wel aansluiten met een goede HDMI kabel! Dat is tenslotte waarmee ze ook die Full HD televisies in de winkel demonstreren :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik zou niet weten waarom niet? Mooie combinatie toch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, digitenne levert juist beter beld t.o.v. kabel tv! Dus maak je geen zorgen, ziet er heerlijk uit :)
Digitenne is digitale TV dus dit oet goed zijn. overigens doet de beeldscherm grootte niet ter zake
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je kwaliteit verwacht, nee.
Digitenne op een (Full) HD tv ziet er slecht uit. Komt vooral omdat het Digitenne kastje geen HDMI poort heeft, maar alleen een SCART.

SCART ziet er op een HD TV Altijd slecht uit.

Een oplossing is een HD TV Ontvanger te kopen, alleen weet ik niet of deze werkt icm Digitenne. Deze kastjes werken in ieder geval wel met digitale tv van Ziggo en UPC
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HD is altijd verstandig als je digitale TV hebt...

De oude "vierkante" en "Breedbeeld" beeldbuis heeft geen digitale weergave. Hoewel ik uit eigen ervaring weet dat dit beeld wel beter word dan met de kabel...

Alle HD schermen varierend van 4.7 tot 68 inch zijn in principe goed voor digitale TV...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt er vanaf hoeveel geld je ervoor over hebt en wat je ervan verwacht. De programma's die je kunt kijken worden er niet beter van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wij hebben een 36 inch lcd scherm met digitenne, en wat problemen, maar onze ontvangst is niet optimaal. Ik heb naar KPN gebeld, en ze sturen ons een buiten-ontvanger , want volgend de klantenservice kan KPN mag dit geen probleem zijn. Dus die krijgen we binnenkort binnen, en ik zal je dan nog een terugkoppeling geven over de kwaliteit. Wel klopt het inderdaad dat er alleen een scart-aansluiting op digitenne zit, dus iets verlies heb je altijd. Maar ik neem aan dat je zo'n grote TV aanschaft omdat je de ruimte hebt, want je moet er wel ver genoeg vanaf zitten (ook met een DVD of blu-ray via hdmi, met zo'n formaat scherm). Wij kijken vooral films, dus niet zoveel tv, maar het vergelijken van die twee, is het vergelijken van appels en peren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
verstandig? nee ! Digitenne is een etherverbinding die heel erg afhankelijk is van de omgeving. Hoge gebouwen, veel hoogspanningsmasten of veel verkeer.
Zelfs een passerende scooter kan invloed hebben om de ontvangst. Beter is een vbreedbandverbinding te nemen, dit kan via de kabel of via ADSL2
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Digitenne geeft over het algemeen minder goed beeld dan de "analoge kabel" dit komt om dat de bandbreedte van digitenne niet toe rijken is.
tevens is het zo dat digitenen niet in HD uit zend zeker niet Full HD.

wil je het best beeld kies dan voor kabel digitaal of tv via de telefoon lijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, digitenne is ontwikkeld voor maximaal 32".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang het maar Full HD is, het verschil merk je goed met normale HD.