Waarom kan ik geen tv-zenders meer ontvangen?

Kan er teveel sneeuw op de schotelontvanger liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan. Mits die sneeuw nat genoeg was om te plakken aan de antenne.
Ook kan de schotel als gevolg van het gewicht van sneeuw en ijs een beetje uit richting gebogen zijn. (en dat richten luistert erg nauw)
Tot slot: Water in de ontvang antenne (smeltende sneeuw) kan ook voor problemen zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De kop en de schotel zullen waarschijnlijk bedekt zijn met sneeuw, als het mogelijk is verwijderen. Het kan ook zijn, dat er een heel dik wolkendek tussen de schotel en de satelliet zit, dan kan het voorkomen, dat je tijdelijk geen beeld hebt. Schakel eens naar andere kanalen of daar wel ontvangst is, zo ja, is de schotel waarschijnlijk niet ondergesneeuwd.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, hebben wij ook weleens gehad jaren terug.

Nadat de sneeuw verwijderd was, verdween het probleem als sneeuw voor de zon :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stop gewoon je kabel erin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden dat ook regelmatig, toen we nog een schotel hadden. Ook bij hevige regen viel het beeld weg. Er bleef dan wel aan de rechterkant een klein blokje te zien. Tegenwoordig hebben we digitenne en met alle sneeuw van afgelopen weken geen last gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben we hier in Duitsland helaas nog niet>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, werkt prima.
Lijkt me lastig, want de meeste ontvangers in Nederland staan vrijwel verticaal. De kans dat er sneeuw op blijft liggen is klein. Ik heb zelf een schotel met rotor, maar heb nog geen last gehad de afgelopen weken met de sneeuw. Het kan soms wel dat de schotel door de harde wind een stukje naar links of rechts is verschoven. Probeer de schotel (zonder hem los te halen) met een klein tikje naar links of rechts weer signaal te krijgen. Dat werkt het beste als je zicht op de TV heb (met de signaal sterktes in beeld) en aan de schotel zit.