Ja hoor. Alleen heeft een ouderwetse tv waarschijnlijk geen HDMI aansluiting waardoor je een overloop-stukje (HDMI naar Scart) moet plaatsen tussen de HDMI kabel die uit de Blu Ray speler komt en je tv. Verwacht daarnaast geen superieur beeld als je via scart een blu ray schijf afspeelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HDMI is digitaal, scart is analoog. Een verloopstukje zal zeker niet werken! Als de blu-ray geen scart of tulp ondersteunt moet je een omvormer importeren. Die moet namelijk ook de drm afbreken en zijn daardoor moeilijk te vinden. Als jouw tv al wel VGA heeft zou je het wel met een verloopje kunnen doen. Zo niet, is het makkelijker om een nieuwe TV te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De HDMI kabel kan simultaan RGB transporteren, deze kan hetzij via Scart of indien je oude TV ook dat mist een RF zendertje aansturen zoals die vroeger bij videocamera's geleverd werd.
Door de hoge aangeboden beeldkwaliteit is de RFzender de zwakke schakel maar haalt wel het maximum uit je TV
Sommige versterkers van Yamaha hebben video/rgy/ svhs/HDMI ingangen EN de mogelijkheid van upscalen EN downschalen waardoor een HDMI uitgang er ook als een video=uitgang uit ken komen, het zijn de duurdere yamaha receivers maar ze voorzien in de meest bizarre combinaties.

Wel geef ik je in overweging, een flatscreen is niet kostbaar meer, alle geld welke je moet investeren om Blu ray op een oude TV bij elkaar genomen , benodigt een budget waarvan je beslist een goedkope flatscreen met HDMI kunt bekostigen.

Maar het IS mogelijk......

Nog even dit, Er zijn HDMI verdubbelaars, deze zijn (bij mijn weten niet in Nederland te koop, ze zijn vanuit China wel te importeren en niet eens zo duur.
Daarmee kun je bv. een HD beamer EN een HDMI TV tegelijk aansturen!!