Welke geluidsboxjes passen het beste bij een platte televisie?

Ik heb een platte tv en in het begin viel vooral het geluid tegen omdat de tv geen klankkast meer heeft. Ik vind het geluid bij de platte tv niet mooi en zoek naar boxjes die erbij horen. Welke kun je het beste nemen;
opzij kun je plugjes indoen; drie stuks onder elkaar, geel wit en rood

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De mooiste, maar niet voordeligste, optie is een 'soundbar'. Dit is een brede 'balk' met luidsprekers die je onder de tv ophangt. Het geluid is stukken beter dan van de standaard tv speakers, want in de race om de platste tv is het geluid de grote verliezer. Soundbars heb je in verschillende prijsklassen en kwaliteiten. En koop je ze van het merk van de tv, dan passen ze vaak qua design er ook mooi bij.

Tweede optie is een home cinema set. Via de audio out op de tv stuur je het geluid naar de HC set. Ik vind zelf het geluid dan vaak wel wat opdringerig worden, zeker als niet iedereen in dezelfde kamer naar de tv wil kijken (en luisteren).

Laatste optie is een stereosetje Logitech pc speakers kopen met losse subwoofer. De speakers sluit je aan op de audio out van de tv en zet je op een kaste eronder. De subwoofer kun je wegwerken, want waar ie staat is voor het geluid niet van heel groot belang.
paulus811
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vroeger bij de beeldbuizen (crt) had je tv's waarbij je extra losse luidsprekers kon aansluiten. Helaas kan dit tegenwoordig niet meer. Er zijn een aantal oplossingen.

1) kijk eens in de tv of je nog wat instellingen kan veranderen zodat het geluid wat beter wordt (nooit het zelfde als bij de oude tv maar mischien wel beter)

2) Als je een stereo hebt staan, kijk eens of daar een ingang (aux) op hebt, dan kan daar de tv (via een kabel) op aan worden gesloten.

3) een home cinema set erop aan sluiten

als je het merk en type geeft kunnen we misscien meer vertellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je ook een typenummer (staat op de doos, rekening en achterkant van je tv
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry hoor, maar wat je hier zegt bevreemd me zeer. Er zijn tal van mogelijkheden, van oplossingen via een versterker tot PC speakers via de 3,5mm jack en soundbars.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt er zijn meerdere oplossingen. Pc speakers kan ook die heb ik er idd niet bij staan. bedankt voor de aanvulling.
(ps soundbar is een Home cinema set, alleen in een aparte vorm)
Er zijn tal van mogelijke oplossingen. Het eea is afhankelijk van het doel dat je precies hebt en het budget. Wil je surround geluid? Dan zul je aan een cinemaset moeten. Wil je gewoon beter geluid, dan kun je met degelijke PC-setjes ook al klaar zijn voor een paar tientjes. Een 2.1 set met een subwoofer is overigens vaak overdreven. Verder moet je ook moeite doen om die subwoofer weg te werken. Eigenlijk zou ik een subwoofer alleen maar aanraden wanneer je gamet, of wanneer je echt kickt op een dreunende bas. Zo niet, en wil je alleen maar het TV geluid hebben, dan zou ik het niet doen, aangezien ze zeker bij PC-sets snel gaan overheersen.

Als je wat richtlijnen geeft over wat je precies zoekt binnen de kaders die ik noem (prijs, wel/niet gamen, wel/niet surround), kan ik wel wat concrete opties aanraden.