klopt het dat als je tv geen wifi ingebouwd heeft je dan een lan-adapter nodig hebt?

zo ja welke is goed ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef aub merk en type door zodat men kan kijken wat het precies heeft of niet heeft en zo antwoord kan geven.

Antwoorden (4)

Dan moet je TV daar wel geschikt voor zijn. Hoogstwaarschijnlijk zit er een netwerk aansluiting in je tV, zo niet dan kan je deze niet aansluiten op je netwerk (en Internet). Met een gewone netwerkkabel moet je dan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tv is daar wel voor geschikt :-)
Het goedkoopst is het om een ethernetkabel tussen je router en tv te trekken. Lukt dat niet of heb je daar geen zin in, koop dan ethernet adapters, ook wel powerlines genoemd. De merken Devolo, D-link en Netgear maken goede. Sweex en Trust kun je beter laten liggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om het nog lastiger te maken; ze worden ook wel homeplugs genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Powerlines bestaan uit twee kleine kastjes, lijkt op een stroomadapter. De een stop je bij je router in het stopcontact en verbind je met een kort ethernetkabeltje met die router. De andere stop je bij de tv in het stopcontact en deze verbind je ook weer met een ethernetkabeltje aan de tv.

Soms kan een Wifi dongle ook, maar dat geeft vaak storing en werkt niet op iedere tv.
paulus811
11 jaar geleden
De meeste, zo niet alle TV's die geschikt zijn voor internet TV (want daar gaat het om) hebben al een LAN adapter en eventueel ook een Wifi adapter aan board.
Heb je beiden niet, dan kan je de TV vrijwel zeker niet geschikt voor internet- (Ip-) TV

Toegevoegd na 1 minuut:
IS je TV.... (ipv kan je de TV)
ronaldP
11 jaar geleden
Smart tv's, maar lang niet allemaal, kunnen een ingebouwde WiFi adapter aan boord hebben.
Smart tv's hebben wel allemaal een Local Area Network (LAN) aansluiting waarmee je de tv direct via een UTP kabel aan je router/modem kunt aansluiten.

Sommige merken als Samsung en Sony hebben voor WiFi wel een mogelijkheid maar dan is een zgn. merkeigen USB WiFi dongle vereist die optioneel te koop is.
Willekeurige USB WiFi dongles werken niet op deze toestellen.

Dus, als antwoord op je vraag, je hebt voldoende aan een simpele UTP kabel tussen je router en je flatscreen tv toestel.
Verder heb je geen aparte LAN adapter nodig want die zit al in je flatscreen tv.

Alleen heeft niet iedere flatscreen tv een webbrowser aan boord waarmee je via internet verbinding kunt maken.
De meeste LAN aansluitingen op goedkopere flatscreen tv's zijn bedoeld om videofilmpjes en audiobestanden vanaf eigen PC's binnen het eigen netwerk weer te kunnen geven.
Smart TV's hebben de mogelijkheid van webbrowser en internet wel geïntrigeerd aan boord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geïntrigeerd moet zijn geïntegreerd. Sorry