Hoe kan men haarlak verwijderen van een LCD TV (scherm) ?

Mijn dochter heeft haarlak gespoten op mijn tv, maar als ik het probeer te verwijderen met een LCD screen cleaner, blijven stukjes zeem op het scherm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Als de plaat van glas is en een coating heeft die bestand is tegen aceton is DAT (aceton dus) de eerste keus.
Zorg dat je met een kletsnat doekje aceton over de vlek heen trekt (de TV dus op zijn rug leggen) en zorg er voor dat de aceton NIET tegen de kuststof rand komt en niet tussen de plaat en de rand in kan lopen .
NIET poetsen, maar de natte tissue met aceton steeds over de vlek trekken en dan zal de haarlak oplossen zonder het scherm te beschadigen als het bovenstaande het geval is (wat meestal zo is.)
Neem steeds een nieuwe tussue met aceton, anders verdamt het en laat weer een rest na.
Na ongeveer vijf verversingen zal de plek vermoedelijk weg zijn.
Het acteon droogt zeer snel op, zodat de treksnelheid van de natte tissue vrij hoog moet zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel waar je het ermee af kan krijgen, weet echter niet wat de gevolgen zijn als het op je scherm komt, dit zou je dan eerst moeten testen.
Het kan met nail polish remover
Misschien gaat het ook met Vochtige baby-billen-doekjes