Mijn voedingskabel van mijn tv maakt een knisperend geluid, wat kan dit zijn?

De voedingskabel van mijn TV (Samsung) maakt een knisperend geluid. Hij is ongeveer 3 jaar oud en als ik beweeg aan het uiteinde van de kabel, wordt het erger. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Het is geen kortsluiting, maar een contact-of draadbreuk.
Deze breuk kan een vlamboog trekken en brand veroorzaken.
MET SPOED VERVANGEN !!
De draad met stekkers bedoel ik dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Muizen knisperen. Maar die zul je wel niet hebben. Het enige dat dan nog kan knisperen zijn vonkjes. En vonkjes produceren hitte. En door hitte kun je brand krijgen. Dus uit het stopkontakt trekken en repareren of een nieuwe halen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, knisperende kabels zijn link. TV niet meer aanzetten vóórdat er een nieuwe kabel aanzit.
Hij maakt duidelijk ergens kortsluiting. Misschien is de kabel aan vervanging toe. Gebeurt niet vaak maar het zou zomaar kunnen. Ik zou de tv even niet gebruiken tot de kabel vervangen is en het probleem opgelost is. maar laat het wel door een erkende reparateur doen. Die kan dan meteen testen of dat het probleem ook veroorzaakte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Hij maakt absoluut geen kortsluiting. Dan gaat de zekering door.
Wat ook wel voorkomt is dat de andere kant van de kabel (die de TV in gaat) niet goed aangedrukt is. Kwestie van (letterlijk) achter de TV gaan zitten en de kabel even goed aandrukken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed ook een kabelbreuk, is brandgevaarlijk dus direct stekker eruit en het probleem laten verhelpen door een deskundige!