Ik heb een harde schijf-recorder van KPN Digitenne. Het gebeurt regelmatig dat er een heel blok zenders uitvalt.

Ik moet dan steeds opnieuw programmeren. Heb al 2x een andere recorder van KPN gekregen en ook een sterkere antenne. Dat laatste scheelt een stuk maar werkt nog niet afdoende.
Heeft iemand nog een tip voor mij? Ik vind het op zich nl. wel een handige recorder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Lijkt er op dat je ontvangst slecht is, zo slecht dat de zenders als zodanig even niet herkend worden.
Heb je ook een speciale reden om digitenne te gebruiken? Digitenne is naar mijn idee meer een noodoplossing of leuk voor op de boot/camper/caravan. Het is namelijk altijd storingsgevoelig en wordt sterk gecomprimeerd wat zich snel wil vertalen naar beeldblokken. Nu zullen er een hoop mensen zijn waarbij het prima werkt omdat ze op een goede plek wonen of niet in een betonnen hok leven. Maar ik zou als het niet werkt me eens gaan verdiepen in alternatieven als (digitale)kabel of een schotelantenne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had zeer veel problemen met de kabelmaatschappij en toen heb ik Digitenne gekozen. Ik vind de recorder op zich heel handig, vandaar dat ik op deze site hoopte een oplossing te vinden.

Andere antwoorden (4)

is het niet dat je een paar programma's tegelijk opneemt, want dan hebben wij ook sommige zenders niet meer. probeer anders eens naar kpn te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al vele malen kontakt gehad met KPN, zie mijn berichtje. Het is inderdaad meestal zo dat ik dan 1 (dus geen 2) programma aan het opnemen ben maar het gebeurt ook weleens als ik zit te kijken zonder dat ik iets opneem. Misschien is het voor u ook een optie om een sterkere antenne te vragen? Dat heeft het aantal uitvallen wel sterk verminderd.
Met dit soort hardware is het essentieel,om altijd de meest recente firmware te bezitten . U schrijft verder,dat er nu al 2x een ándere is gebracht,waarbij ik mezelf dan afvraag..is het dan telkens hetzelfde type PVR of nieuwere types,met uiteraard dan geavanceerdere- lees BETERE-mogelijkheden in Uw geval ontvangsten. Het zou ook nog kunnen zijn,dat Uw Tv niet volledig geschikt is om alle mogelijkheden van de PVR optimaal te benutten.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een ander card ?
13 jaar geleden
Je hebt een probleem met berijk dat is te slecht maak het veel mee als KPN monteur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is het niet een beetje een rare actie van de software dat je alles opnieuw moet programeren zodra er even geen verbinding is? Zeker bij een systeem waar verbinding juist altijd lastig ligt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had het niet mee gekregen dat je het opnieuw morst instellen dan zou ik het eigenlijk niet weten...