tv, actieve sub en denon versterker op 1 "klikaanklikuit"schakelaar met ab. alles in een keer aan en uitzetten slecht ?

tv sub en reciever staan allemaal aan en als we bv naar bed gaan klik ik op de ab van het klikaanklikuit kastje en gaat alles uit. volgende morgen 1 knopje indrukken en alles staat weer aan. super makkelijk maar gaan onze apparaten daarvan sneller kapot? omdat we ze niet eerst op standby zetten en dan uit maar gewoon als alles aanstaat gelijk de stroom van alles af.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit doe ikzelf ook: radiografisch met zo'n bouwmarktsetje.
Het klopt dat een enkele keer mijn nieuwe TV het "begeeft" dwz. tegenwoordig zijn het halve computers die opeens leeglopen (vastslaan): kwestie van 5 minuten alles uitschakelen en dan stomweg aanzetten dan "repareert" zich alles automatisch wel weer.
Digitennekaarten willen het na 50x uit/aanzetten nog wel eens begeven: kaart eruit, op RTL-4 zetten en kaart er handmatig induwen: na ½ minuut wel weer beeld.
In de winkel verklaarden ze deze klant (een oud TV-reparateur) voor volstrekt geschift maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan niet zoveel kwaad, echter moet de schakelaar het wel aan kunnen, of te wel een standaard schakelaar in zo'n goedkoop verdeel blok, zou wel eens kunnen doorbranden. Ik ga er even van uit, dat je niet een CRT (dikke) tv heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het gewoon doen, het is iig niet gevaarlijk of slecht.
Het is slecht in de zin dat je onnodig veel stroom verbruikt. Ik neem aan dat je OF tv kijkt OF muziek luistert, dus staat er altijd een deel van de apparaten onnodig aan tenzij je altijd het tv geluid over de home cinemaset laat lopen.

Wat ik met ongeveer dezelfde apparatuur gedaan heb, is een standbye killer tussen de apparatuur en het stopcontact geplaatst. Ik zet alles in standbye en de Standby Killer 'merkt' dan dat de stroomvraag onder een bepaald niveau komt en verbreekt de stroomvoorziening. Zodra je de afstandbediening gebruikt, herstelt de stroomvoorziening weer.
paulus811
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Nee dat kan geen kwaad, want het geeft hetzelfde effect als het uitschakelen via de aan/uit knop.