Hoe krijg ik het lampje van mijn tv uit, als de tv uit staat?

Ik heb een Q-media tv gekocht, normaal als je een tv aanzet gaat er een lampje branden. en als hij uit is brand er niets. Maar bij mij is het andersom, hoe kan ik het lampje uit krijgen als mijn tv uit staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lampje gaat branden zodat je kan zien dat hij op Stand By staat en niet helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij staat normaalgesproken het lampje juist uit als je tvkijkt en aan als je deze uitzet. Het is namelijk (denk ik) het standby lampje. Zit er geen schakelaar op/onderaan je tv waardoor je de tv helemaal uit kunt zetten?
Soms zit deze nogal verstopt, dus goed zoeken..

Antwoorden (2)

Veel tv's staan als ze niet aanstraan altijd op standby. Het enigste wat je hieraan kan doen is een stekkerdoos met schakelaar ertussen zetten en de schakelijk omzetten als je tv uit zet. Dan krijgt hij geen stroom meer en kan hij dus ook niet standby staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een I/O schakelaar/knop op de tv aanwezig is de knop indrukken, of anders kijken naar de handleiding van de tv misschien dat daar iets over in staat?

wat daphne91 ook al zegt een schakelaar tussen je tv en de stopcontact is ook een oplossing