waar moet ik op letten bij aanschaf van een nieuwe tv met kijkafstand van 3 meter?

Ben op zoek naar een nieuwe tv want mijn oude staat op ontploffen.
Waar moet ik op letten? LIefst niet te ingewikkeld.
ik ben nu in 2 winkels geweest, maar mijn oren suizen
Wie kan mij iets aanraden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

eerst: kijk je analoge tv, digitaal of HD

Wat ze in winkels laten zien is vaak HD, maar een goeie zaak kan het voor je omzetten zodat je in de winkel kan zien hoe het beeld is als je alleen analoog hebt of somige winkels zelfs naar digitaal (normaal).

Bepaal voor jezelf eerst een budget, wat wil JIJ er aan uit geven (dit hoeft een verkoper niet te weten ook al vraagt hij erom)

Ga op de afstand staan en bepaal wat voor grote jij fijn vind (ook lettend op de ondertitel enz).

Ik kan wel wel een paar merken (personlijke voorkeur) waar je naar kan kijken:

Panasonic (mooie tv's zeker de nieuwe serie)
Sony (mooi natuurlijke kleuren)
Philips (de goedkope modelen zijn ook minder)
Samsung (Harde kleuren vind ik niet mooi (hoofdpijn tv)
Sharp (mooi beeld, wel lastigere met installatie)
LG (vergelijkbaar met philips)

Laat je niets wijsmaken dat je een zo hoogmogelijk Hz moet hebben (zoek hier op deze site maar naar uitleg!)

Ik zou zeker niet kleiner gaan de 82cm tv (32")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen die nu een HD-tv kopen een geen HD-decoder (als ie al niet ingebouwd zit) snap ik uberhaupt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ow dank je, ik heb geen HD decod;) ik heb digitenne (op een 37"..)