Graag zou ik willen weten of de decoder om digitale televisie te verkrijgen een hoog- of laagfrequentie apparaat is.

Heb al eerder eensoortgelijke vraag gesteld maar kreeg er geen enkel antwoord op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit lijkt geen antwoord, maar het is het wel. Er is geen zinnig onderscheid te maken tussen deze twee benamingen op het gebied van elektronische apparatuur.
De woorden 'hoog' en 'laag' zijn subjectieve begrippen.
Zelfs in een simpel voedinkje van een laptop en een GSM zitten omvormertjes die met een hogere freguenties dan het lichtnet werken. De benamingen zijn dan ook verouderd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En welke benamingen hanteren we er nu voor?
escape
13 jaar geleden
Digitenne en GSM-masten geven een miljoen keer meer vermogen af dan de paar apparaatjes in je huis. En mensen zijn niet gevoelig voor dit soort straling. Dat hebben talloze onderzoeken uitgewezen. Het probleem dat je denkt te hebben bestaat niet. Maar ik vrees dat er meer voor nodig is om je daarvan te overtuigen...