Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

helpt vasaline tegen krassen op de lcd tv?

nou ik las een forum waarin stond dat vasaline tegen krassen op je lcd tv goed helpt maar s het waar en hebben julie ook andere tips want we hebben de tv niet zo erg lang en ik zou het luek vinden als julie eenndwoord op de vraag hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vaseline vult de krasjes een beetje op, zodat ze minder zichtbaar zijn en niet meer storen. Vaseline is kleurloos en bevat verder geen chemicalien, dus is het i.p. ook veilig voor het scherm.
Helemaal weg krijg je de krassen natuurlijk niet, maar dit is wel een goede tip!
Belangrijk is wel dat je de vaseline alleen voor de krasjes gebruikt en daarbij dus smeert en niet te veel over je hele scherm gaat smeren. Daar wordt het beeld natuurlijk niet beter van.

Toegevoegd na 35 seconden:
*daarbij DUN smeert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook het probleem gehad met krassen, in mijn ipod zaten diepe krassen.

Ik heb eerst ook vaseline gebruikt, het maakt de krassen iets mooier door de gaten op te vullen, op een touchscreen dat je vaak gebruikt werkt het niet echt.

Ik heb het daarna met tandpasta geprobeerd, dat werkt een stuk beter. Tandpasta bevat een ligt schuur/poleist middel, hiermee worden de randjes van de kras minder scherp en vlakker maken.
je moet het meet een ronde inwrijvende beweging over de kras heen gaan.

de scherpe hoeken van de kras worden weggeschuurd, waardoor de kras minder opvalt.

Het werkte voor mij een beetje maar veel meer kun je er niet aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding