Waarom kan ik tijdens een HD reclame wel een haarscherp beeld krijgen op mijn niet HD televisie en na de reclame niet?

Ik was vandeweek weer zo pissig en wel hierom:
Iedere keer als ik naar Discovery Channel kijk krijg ik zo'n mooie reclame over de HD kwaliteit waarmee Discovery Channel zijn uitzendingen verzorgt.
Opzich niks mis mee zul je denken....
Maar nu komt het! Tijdens deze reclame laat Discovery mij zien wat het verschil is tussen HD kwaliteit en de kwaliteit van een beeldbuis zoals ik die heb. En inderdaad het verschil is enorm.
Mijn vraag is dan ook ..... waarom kunnen ze mijn beeld tijdens zo'n reclame ineens wel haarscherp krijgen en als GVD die reclame afgelopen is ik mijn waardeloze beeld dan weer terugkrijg??? Kunnen ze mij dan niet continu een mooi scherp beeld verschaffen??

Ben ik nou zo achterlijk of snap ik het niet??? Kan daar zo pissig om worden!! Zo verplichten ze mij om een peper dure HD Bleu Ray te kopen om een haarscherp beeld te kunnen kijken terwijl ze het in een reclame ook op mijn niet HD kwaliteit scherm kunnen laten zien!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je spijt hebt van de aankoop van een HDtv kom ik 'm persoonlijk bij je ophalen:)

Het beste antwoord

Dat is het probleem met alle tv-reclames voor tv-kwaliteit. Je hebt ook een reclame voor een tv waarin ze laten zien hoe mooi de kleuren zijn op die dure tv, waarop ik denk: maar je laat me die kleuren nu toch al zien op mijn eigen oude tv?

Het antwoord *zou* moeten zijn dat dezelfde reclame op een full-HD-tv nóg veel mooier zou zijn, en dat zelfs de kwaliteit van de reguliere uitzendingen op zo'n dure tv nog mooier zou moeten zijn dan het beeld van die mooie reclame op je gewone tv. In de reclame worden dan beelden met hoog contrast en scherpe lijnen gebruikt om het effect te simuleren. Of de nieuwe tv ook echt zoveel beter is, is natuurlijk de vraag, dat zou je in de winkel moeten gaan bekijken.

Het kán overigens wel: laatst heb ik het beeld van zo'n superdeluxe full-HD-tv gezien, en ik moest mijn eerdere idee dat het toch nooit zo heel veel kon schelen meteen laten varen. Het was écht veel scherper dan ik ooit had gezien, terwijl ik toch erg sceptisch stond tegenover de reclames.

Overigens: je hoeft geen blue ray te kopen om de uitzendingen van Discovery in HD-kwaliteit te bekijken. Blue Ray is een nieuwe standaard voor beeld- en geluiddragers, je kunt het zien als een opvolger van de video en de dvd. Net zoals je geen dvd nodig hebt om discovery te kijken, heb je er ook geen blue ray voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

'T antwoord is simpel: de uitzending is niet in HD.
En niemand verplicht je om een blu-ray aan te schaffen.
Met een Ferrari is 't net zo: je kan er 300 mee rijden, maar dat mag alleen in Duitsland.
Je hebt een luxe-probleem. Sterker - ik zou 't niet eens als probleem willen aanvinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit noemen ze commercieel denken wat ze doen. Tuurlijk zijn de mogenlijkheden er, maar dan wel eerst betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft te maken met wat voor soort camera ze de opnames maken. Vanaf vandaag is bij upc rtl7 en 8 in hd. op rtl7 was rtlz op de tv en op rtl8 oprah. rtl7 was errug slecht en oprah was supermooi . blijkt dat rtlz nog met een sd camera (sd is 520 beeld lijnen) en oprah met een hd camera(hd is 1080 beeld lijnen maar upc zendt er maar 720 uit)