kan elke ci module gebruikt worden voor bv digitenne?

Toegevoegd na 22 minuten:
dus voor mijn kaart digitenne, caiway, canal digital
heb ik elke keer een aparte ci module nodig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt caiway is voor Zeeland, in bv Amsterdam ..Alkmaar is UPC nodig, canal digital is een schoteltuner of Cam nodig!

Antwoorden (2)

Nee, daar heb je een KPN digitenne modulle voor nodig. Neotion module wordt gebruikt voor o.à loewe en Smit module voor overige merken van Ziggo. Voor UPC heb je een officiële UPC Cam en kaart nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Basis zijn alle ontvangers gelijk (op grond van het type ontvanger, zoals b.v. een sat ontvanger wel verschilt van een kabel ontvanger) maar per type zijn ze allemaal gelijk. Het verschil zit hem in het door de provider gebruikte coderingssysteem. Dit verschilt enorm, zo zijn er bij sat systemen wel 10 en meer verschillende codeersystemen in omloop welke allemaal hun eigen CI moduul gebruiken met de daarbij behorende kaart, waarop de rechten van de abonnee zijn vast gelegt. Canal digitaal heeft met diverse kabel providers afspraken gemaakt (net zo als eredivisie voetbal) dat de levering plaats vind over het zelfde codeersysteem als welke de betreffende provider gebruikt en dat deze canalen worden vrijgegeven via de kaart v.d. abonnee. Uitzondering is satelliet ontvangst waar canal digitaal zijn eigen codeersysteem gebruikt.