De meest bekende zenders, Ned 1,2,3 , RTL en de SBS groep zenden alles al in hd uit maar hier heb je wel een abonnement en een ontvanger voor nodig.
Het probleem is dat veel programma's nog niet in hd zijn opgenomen en hier dus ook niet in uitgezonden kunnen worden.
Veel programma's worden "hergebruikt" en zijn in het verleden opgenomen in standaard kwaliteit en worden daar nu ook in uitgezonden.
Ook de tv shows worden voornamelijk opgenomen in standaard definitie en dus ook niet in HD.
Vooral aangekochte buitenlandse series en films zijn in HD.

Dus om antwoord op je vraag te geven, het gaat waarschijnlijk nog héél lang duren tot alle programma's in HD worden uitgezonden, maar het begin is gemaakt en er zullen steeds meer hd programma's bij komen.
Verwacht wordt dat in 2015 60% van de programma's hd is.(wat ik wel betwijfel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1080i is geen full HD.