Waarom zenden nog niet alle tv zenders in hd uit? moeten de zenders hier grote aanpassingen voor doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste studio's zijn inmiddels wel aangepast, maar lang niet alle TV series zijn in HD opgenomen.
HD neemt meer plaats in op de kabel en/of de satelliet en het uitzenden is daarmee duurder.
De meeste goedbekeken kanalen worden inmiddels wel in HD uitgezonden. (En de meesten ook nog in SD...))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (1)

SD kan je ook op een HD kanaal uitzenden. Tijdens de uitzending wordt het beeld nl. ge'upscaled'.
Probleem is dat mensen met een SD TV geen HD kunnen 'afspelen'. Om die mensen te dienen worden er naast de HD kanalen dezelfde kanalen in SD "gemirrored".

Kwestie van tijd. Over enige tijd zullen deze services verdwijnen.
Er is inderdaad een redelijk grote aanpassing nodig om over te gaan op HD.
Echter, bijna alle uitzendbedrijven zijn inmiddels over.
ronaldP