waarom als ik gebruik iets elektrisch thuis zoals een lampje, afzuigkaap, heb ik blookjes op beeld als de tv aan is?

ik sta hier voor een enigma
(wijs geduldig AUB,ik ben française, mijn nederlands is niet erg goed).
Mijn slaapkamer ziet naast de badkamer (zelfde muur).Als ik trekt aan de touwjte van de wand plafond en de tv in de slaapkamer aan is, dan heb ik op beeld een paar seconden het E48 melding ( digital kast van Ziggo. Betekend dat de kabel defekt is) .Vreemd interactie toch?
In de woonkamer als de tv aan is en als ik gebruik het afzuigkaap, of als de cv springt aan, of de centrifuge cycle van de wasmachine of gewoon bij aansteken van mijn mobiel telefoon, dan heb ik heel erg blookjes op beeld!
De kabel zijn van metal en nieuw. Digitaal ontvanger en tv ook nieuw. Aansluiting in de muur ook.
Wat heeft electra te maken met de kabel tv? Is het oorzak electrisch of van Ziggo?
Heeft iemand een oplossing AUB?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien is de afscherming van je antennekabel of de stekkers onvoldoende.
Een goede kabel heeft een dichte mantel van metaal onder het plastic. Plastic stekkers als op de foto kunnen ook veel storing oppikken.
Het is moeilijk dat van hier uit te bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je verhaal lees heb je meerdere televisies in huis.
Ik zou je aanraden een goede ,regelbare, antenne-versterker op de binnenkomende lijn aan te sluiten.
Succes!