Waarom doen de volume knoppen op een UPC-decoder afstandsbediening het meestal niet?

Op de afstandsbediening van de UPC-mediabox zitten ook altijd volume knoppen voor de TV. Negen van de tien keer werken deze echter helemaal niet en moet je alsnog de afstandsbediening van je TV ook paraat houden. Waarom hebben ze dit niet universeel gemaakt of instelbaar per TV?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is niet alleen mijn afstandsbediening, ook die van de buren en ook die van mijn ouders, doet de volume het niet. Sommige TV's paktie idd wel, maar een boel niet. Mijn vorige TV deed ie het wel op, maarja, heb niet voor nix zo'n dikke FullHD LCD gehaald ;)

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb trouwens een Sony Bravia 3, de buren een wat oudere Sony breedbeeld CRT, en me ouders een Samsung LCD

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

als je het upc boekje erbij pakt zie je dat je voor elk tv merk een bepaalde code in moet toetsen. bij mij doet het het nl uitstekend. maar goed.. dat is een kwestie misschien van goed een gebruiksaanwijzing lezen. en misschien ff zoeken naar de juiste code. en nee, ik heb geen oude tv. die van mij is spiksplinternieuw en mijn kastje al 4 jaar oud. dus ook daar ligt het niet aan. dus ff boekje kijken. beetje achterin staat het volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verrek, boekje uit het stof gehaald, het staat inderdaad op pagina 8 :o
Het rode knopje en het OK knopje samen indrukken, wachten tot het lampje 2x knippert, code van 4 cijfers invoeren, et voila ... het werkt.
:D
Probleem opgelost. (wie leest er dan ook handleidingen...)

Andere antwoorden (7)

waarom weet alleen UPC. Wellicht is het een malfunctie in enkel jouw afstandsbediening en helpt UPC een belletje geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel die doen het prima hoor... Geen probleem hier...

Ik heb nog wel een nieuwe liggen voor je, die goed werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn tv doen die knoppen het ook niet. Volgens mij heeft dat te maken met de instellingen en of het merk en type tv door jouw decoder worden herkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier bij mij doen ze het wel hoor. Geen probleem.
Kijk even instellingen na?
Ze moeten gewoon doen...
Misschien door minder gebruik blijven ze hangen of zo.
Doe open en maak even schoon anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze doen het ook niet op je TV! Ze werken op je decoder, en je versteld dus het uitgangssignaal van je decoder naar je TV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier een Philips-TV, het volume daarvan kan ik met de UPC-afstandsbediening regelen, dus hier geen problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons weigert de volume knop, mn harder zetten, ook af en toe dienst. Batterij wisseling heeft mij doen geloven dat het werkte, maar bleek al gauw nutteloos.