Is het mogelijk om een TV op zowel kabel (UPC) als satteliet (Canal Digitaal) aan te sluiten?

Er zijn een kabel- en een schotelaansluiting in het pand aanwezig. Ik vraag me af of het mogelijk is om via dezelfde TV van beide aansluitingen gebruik te kunnen maken. Is hiervoor een switch of i.d. in de handel?

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een switch is niet nodig, de TV kan zelf omschakelen tussen verschillende bronnen.
Voor zowel kabel als satelliet heb je verschillende decoders nodig, eventueel kan de TV zelf één van beide digitale signalen decoderen als hij beschikt over een DVB-c of DVB-s tuner.
Verder kan de TV in ieder geval het analoge deel van het kabelsignaal ontvangen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is wel aan te bevelen om de best mogelijke verbinding te kiezen, zeker als je HD-kwaliteit wilt behouden.
Dus liever HDMI dan SCART of composietvideo via de gele tulpstekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dit is gewoon mogelijk, de tv dient wel over 2x een scart of eventueel HDMI aansluiting te beschikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je TV een ingebouwde DVB-s en DVB-c decoder heeft (die zijn zeldzaam, zeker als het om canal digitaal gaat) zal dat waarschijnlijk niet lukken.
Als je voor satelliet, en eventueel digitale kabel, een losse decoder gebruikt is het geen probleem. Het signaal van de decoder(s) wordt dan via scart of hdmi naar je TV gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook. Switchen doe je door een andere AUX ingang te kiezen. Bv AUX 1 is kabel, AUX2 is satelliet.
Dat switchen gaat door je afstandbediening of zelfs gewoon door de decoder aan of af te zetten.

Toegevoegd na 52 seconden:
1ste door = met
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rudolf
12 jaar geleden
Wat bedoelt U met '1ste door = met'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was fout. 2x fout zelfs. Dit is de correcte tekst. Dat switchen gaat met je afstandbediening of zelfs gewoon door de decoder aan of af te zetten.