Hoeveel maakt wel of geen 4:4:4 support uit op een full hd tv?

Was van plan een Panasonic tv te kopen (E30 of G30 lijn), maar die hebben volgens mij geen 4:4:4 support. Ik begrijp dat het beeld dan iets minder scherp wordt van pc. Ik zal hem veel als pc monitor gebruiken (games, internetten, gedownloade films of series).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je hier een PC op aansluit zul je het verschil wel degelijk merken. Vooral kleine dingen als text zijn minder scherp te lezen op een 4:2:2 implementatie.

Als je wilt kan ik je een diep technische uitleg geven, maar volgens mij ben je meer geinteresseerd in wat er nou in de praktijk van te zien is.