Ik heb een showmodel tv van Samsung gekocht. De tv is vijf maanden geleden uitgebracht. Is het kopen van een showmodel meestal een slecht idee?

Medewerkers van de Media Markt verbaasden zich over mijn aankoop van een showmodel.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor de reacties! En nee, er is niets mis met de tv, maar ik werd een beetje onzeker door die medewerkers van de Media Markt. De tv heeft heel mooi beeld, vooral als game mode uit staat :)

Thanks, en tot de volgende!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede aanpak, eerst doen ondanks de verbazing van verkopers, daarna vragen op het internet of het slim was?! Of wil je hem misschien nog terug gaan brengen?

Het beste antwoord

Ligt er maar net aan hoeveel je hebt betaald. Je moet op een showmodel natuurlijk een fikse korting krijgen aangezien deze al in denwinkel een aantal branduurtjes heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Zeker als het een plasma is is het een slecht idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een slecht idee als het een plasma is?
Plasma tv's hebben meer branduren dan LCD etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof vijftig euro korting, voor een behoorlijk nieuwe tv (april 2011) van 550 euro. Ik vond het wel een mooie deal :)

Andere antwoorden (4)

Wij hebben een aantal jaar geleden een lg lcd tv gekocht bij mediamarkt. toen hadden ze een uitverkoop van de showmodelen. het scheelde flink op de normale prijs. tv zag er keurig uit deed het geweldig. ondertussen hebben wij een nieuwe gekocht en nu heeft mijn broer hem in gebruik. dus hij gaat nu al iets van vier jaar mee. niet slecht. Voor ons zeker geen slechte aankoop geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn we beiden tevreden :P Volgens mij is er ook niets 'mis' met showmodellen, tenzij iemand in de winkel de tv in elkaar heeft getimmerd, natuurlijk. XD
Het is ook maar net hoeveel geluk je ermee hebt, het is onmogelijk te zeggen vanuit mijn perspectief hoe jou TV eraan toe is. Alleen moet je er wel bij uitgaan dat een normale winkel openingstijden heeft van 09-17 ongeveer en dan 6 dagen per week dus 6 * 8 = 48 branduren per week.

48 * 51 (even ruw de feestdagen e.d. eraf) = 2448 branduren per jaar.

Dus stel dat jouw televisie een jaar heeft gestaan, dan heeft die toch vrij veel branduren al gemaakt. Volgens het CBS kijken de meeste mensen 10 tot 20 uur per week, dus dat is minder dan de helft dat de televisie normaal zou aanstaan in een normaal huisgezin.

Kortom, een showmodel kopen moet je helemaal zelf weten en je kan er prima lang mee doen als je geluk hebt (geldt ook voor een nieuwe televisie). Vaak krijg je ook gewoon volledige (fabrieks)garantie op een showmodel, maar ik zou het persoonlijk alleen doen als het voor een heel mooi bedrag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad er wordt volgens het CBS gemiddeld 10-20 uur gekeken.
Hierbij moeten toch echt wel enkele kanttekeningen worden gemaakt.
Wáár heeft het CBS onderzoek gedaan?
Ik bedoel daarmee onder welke bevolkings- c.q. inkomensgroepen en wordt de tv ook voor andere doeleinden gebruikt dan het kijken naar tv uitzendingen? Mijn ervaring is (werkzaam in deze branche) dat er veel en veel meer gekeken wordt dan het CBS in zijn berekeningen vermeld.
Hou het maar op minstens het dubbele en tel daar dan ook nog eens het andere gebruik van het apparaat bij op.
Gemiddeld draait een tv volgens mij zeker zestig uur per week.
Vaak wordt er ook niet gekeken maar staat de tv gewoon te draaien op de achtergrond.
Iets wat tegenwoordig normaal schijnt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld 60 uur per week? Dat is 8,5 uur per dag! Een gemiddeld persoon met een normale baan gaat dat echt niet redden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zestig uur per week is belachelijk. Tenzij je de standby-modus meetelt, maar dat heeft geen effect op het beeld, dus waar hebben we het over? XD
Ik zou het niet doen, de prijs van dergelijke tv's daalt de laatste jaren snel, je korting is waarschijnlijk gebasseerd op de toenmalige nieuwprijs! Ook gaat de technische ontwikkeling heel snel, die loop je mis als je een ouder model koopt met een grote korting. Het argument van de branduren en vieze winkelvingers is al gegeven! Kortom koop iets nieuws.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ONZIN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een korting van 50 euro erop gekregen. Dat lijkt me netjes, aangezien de tv nog maar sinds april te koop is, oftewel, hij is best nieuw.
Daarom vind ik je reactie niet echt waardevol. Bovendien is de tv niet overal even duur. Bij de Media Markt was hij in verhouding best goedkoop, dus ik ben er blij mee.
Vaak ligt het aan de winkel,
Er staan bij de vorige antwoorden leuke berekeningen hoe lang hij dan wel niet aan heeft gestaan. Alleen weet je dat nooit zeker. Wij verkochten altijd de showmodellen als dat de laatste was die op voorraad was. Hierdoor stond een tv er nooit lang (op uitzonderingen na dan). Hiervan heeft een tv niet veel van te lijden. Maar de prijs is wel aantrekkelijker. En ja ook al is het een showmodel je hebt 2 jaar fabrieksgarantie vanaf de datum van aanschaf (Dit staat los van enige discussie hoelang er garantie gegeven moet worden enzo).
Net als met een nieuwe uit de doos, er kan altijd was mis gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ja, de tv zal niet veel branduren erop hebben zitten, want hij is pas sinds april te koop.
En hij heeft goed beeld, dus het was een prima deal, zou ik zeggen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo!!