Kun je tegenwoordig redelijk gamen/computeren op een plasma tv, zonder je al te veel zorgen te hoeven maken om burn-in?

Ik wilde een Panasonic P42G30 kopen. Ik ga er natuurlijk ook tv op kijken. Ik computer overigens wel zo'n 8 uur per dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan tegenwoordig steeds beter, in mijn 2007 panel heb ik ook geen last van burn-in en er komen steeds meer technieken bij om het te voorkomen. Laat natuurlijk niet je Windows bureaublad 2 uur achter elkaar aan staan maar zorg voor een screensaver of zet je tv uit/ander input kanaal.

Panasonic heeft ook pixel orbiter technologie, deze zorgt ervoor dat pixels bewegen (onwaarneembaar) zodat ze dus niet op een punt inbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij gamen verandert het beeld heel de tijd dus kan het niet inbranden dat kan alleen als je bv een foto heel lang er op laat staan. En zou geen plasma kopen maar een lcd/led plasma kost bergen met stroom en weet eigenlijk niet of ze nog gemaakt worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft mijn broer ook een led televisie, hij gamed er ontzettend veel op ;) Kan prima. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Juist bij gamen heb je constant hetzelfde beeld denk aan de HUD* (heads up display) waar vermeldt wordt hoeveel kogels/leven je nog hebt. Bij tv heb je ook steeds wisselend beeld, maar de logo's kunnen inbranden. Plasma wordt nog steeds gemaakt en geeft een stuk mooier beeld dan LED-LCD of LCD, het inbrand verhaal is al een paar jaar niet meet van toepassing. Image retention kan nog wel voorkomen (wit op zwart dat even ingebrand lijkt te zijn maar na een opvolgend fel beeld weer weg is. * http://jgilronan.files.wordpress.com/2010/09/head-up-display.jpg