Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een goedkopere 3d tv invloed op de kwaliteit van de 2d beeldweergave?

Ik heb ooit eens opgevangen dat een (misschien goedkopere) 3d tv soms de kwaliteit van het normale 2d beeld in de weg zit. Is dit klinkklare onzin of zit hier een kern van waarheid in? Waar ik zelf aan dacht is dat de fabrikant om de prijs laag te houden in de goedkopere sectie van de tv's de kwaliteit van 2d beeld naar beneden brengt om voor een lage prijs ook 3d beeld aan te kunnen bieden (LG 32LW4500 bijvoorbeeld)

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja en nee. In principe zou het mogelijk zijn dat er minder aandacht aan de '2D' oplossing & onderdelen zouden zijn besteed, maar wat waarschijnlijker is, is dat het 2D van een 3D TV beter is dan dat je van een 2D kunt verwachten.
Waarom? Omdat je fabrikanten de laatste paar jaren heel hard hebben moeten werken om 3D TV te kunnen maken, daardoor is ook de beeld techniek van 2D in een versnelling terecht gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je gewoon tv kijkt kijk je altijd in 2d, de kwaliteit waar je dan naar kijkt is de basis.
De 3d optie word weergeven in die zelfde kwaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof daar zelf niet in
3D is eigenlijk maar een extra optie.
het zal eerder zijn dat de 3D niet helemaal top is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding