Welk bedrijf maakt betere tv's? Philips of Samsung

Je kan natuurlijk heel veel consumentenonderzoeken lezen maar daar vergelijken ze steeds modellen met elkaar. Maar is er ook een algemeen onderzoek van als je dit (bv bediengemak, kleuren, scherpte etc.) belangrijk vindt aan een tv dan kan je het beste tv's kopen van deze leverancier.

Toegevoegd na 34 minuten:
Inderdaad als je ambilight wil is het philips maar waar onderscheiden deze bedrijven zich in. Ik snap heus dat het per tv verschillend is (een philips tv van 2000 euro is niet hetzelfde als een samsung van 500 en vv) maar wie is beter in wat? Zoals bv het antwoord over internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat niet stiekem een bedrijf ? had philips niet een samenwerkingsverband met siemens of zo , of ze leveren elkaar spullen ... staat me iets van bij ......anders is het antwoord SONY ............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dat per tv verschillend is.
Kimath
13 jaar geleden
Het hangt ervan af wat je graag wil voor je tv. Philips heeft Ambilight, Samsung is druk bezig met led tv en 3d tv.
Het ligt eraan wat je als consument wilt.
Als je gewoon een simpele tv wil zonder al te veel extra's, zal er niet veel verschil zijn tussen de merken.

Het beste antwoord

Van oudsher had Samsung een betere beeld engine dan Philips.(Deze processor zet signalen om in een mooi plaatje VOORDAT het naar de LCD gestuurd wordt, zo berekent het ontbrekende beeldinfo en krijg je zo een hogere schijnresolutie, het beeld lijkt daardoor scherper.)
De ambilight van Philips versluierde soms mindere contrast maar kan gauw gaan vervelen.
Het effect van ambilight was een noviteit die gedateerd begint te raken terwijl Samsung inzet op echte technische vernieuwing en verbetering.
Per Euro geeft Samsung meer TV naar mijn mening.
Philips heeft echter vanuit het verleden een hele sterke naam in TV 's opgebouwd en heeft vaak een wat milder beeld.
Dat is bij gewone TV prettig maar komt het op toepassingen aan waar gestoken scherpte van belang is, dan vind ik Samsung beter.
Daar doet Samsung met 3D dan ook zijn voordeel mee.
Het blijft echter ook een kwestie van smaak.
Wel is de ledverlichting van Samsung op meer uren berekend dan de cold-cathode LCD verlichting van de meeste andere merken.
Door de helderheid van de cold-cathode lamp echter te reduceren, lamp te reduceren , vervalt dat verschil grotendeels en halen cold cathode lampen ook wel 20 000 branduren.....
Met zowel Philips als Samsung heb je wel goed materiaal in huis waar je lang plezier van zult hebben.
Je zult dus eerst je budget vast moeten stellen en dan vooral KIJKEN.
Sommige zaken stellen goedkopere TV 's qua beeldweergave ongunstiger af om duurdere TV's meer superieur te laten lijken......
Hanteer dus OOK de afstandbediening en kijk wat door juiste afstelling in kleur, beeld(aanpassing) en contrast haalbaar is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Bij grote tijdschriftenwinkels als Bruna vind je een uitgebreid assortiment tijdschriften over beeld en geluid. Met name in Duitse bladen staan vaak tests van tv's en wordt er duidelijk aangegeven wat de onderlinge verschillen zijn. Ik ben zelf fan van Philips tv's omdat deze als enige ambilight hebben en dat vind ik erg goed. Ook net tv van Philips is een leuke extra, de internetmogelijkheden van andere merken zijn minder goed of uitgebreid. Ook de website van Philips is uitstekend, je haalt er de laatste software updates en kunt eventueel direct chatten met iemand van de helpdesk.

Neemt niet weg dat Samsung vooral met de led en 3d tv's erg mooie apparaten maakt, waarbij ook het design fantastisch is. Er is niet een tv in alles het beste, maar door goed te kijken in tijdschriften en sites als kieskeurig moet je een juiste keuze kunnen maken.
paulus811
13 jaar geleden
Het hangt er erg vanaf wat je zelf belangrijk vindt.
Vind je ambilight een must dan zit je aan philips vast,
andere opties vind je weer alleen in andere merken.
Als er een overduidelijke 'beste' zou zijn, zouden de andere merken allang niet meer bestaan toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist doordat ze de modellen onderling vergelijken, krijg je een goed inzicht wat jouw beste keus is. Als je je dan verdiept hoe en waarop ze getest hebben, kan je zelf je eigen gewicht geven aan de verschillende componenten.

Wel moet je vaak oppassen wie de test uitvoert; zodra een 'vakblad' betaald wordt door merk A, zal ook merk A beter uit de test komen () en per model kan een groot kwaliteitsverschil zitten in het huidige model en het voorgaande model.

Philips is van oudsher de betere TV-maker, maar Samsung timmert hard aan de weg. Beter is dan wat beter bevalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philips natuurlijk! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij maakt het tegenwoordig niet veel meer uit. Slechte TV's zijn er niet meer, de kwaliteit van de grote merken verschilt nagenoeg niet. Alleen als je per sé ambilight wilt (m.i. grote kul) zit je aan Philips vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk kan je wel stellen dat alle bekende merken gewoon goed zijn.
Maar onderling zal er veel verschil zijn vooral met geluid,gebruiksgemak,design etc.
Vergeet niet de verschillen lcd,plasma,led ,oled

Het verschilt gewoon per persoon hoe de tv wordt ervaren,kleuren worden altijd door iedereen als verschillend ervaren.

We kan ik vertellen dat bij plasma,de pioneer de hoogste ogen gooit en het beste merk/kwaliteit is.
Deze zijn alleen gestopt met produceren van plasma's,waardoor een panasonic een goed alternatief is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philips en op zeer grote afstand Samsung. Alle aansluiting van philips zitten beter in elkaar. De beeldverwerking van Philips is veel sneller. Materiaal is plastic bij samsung philips gebruikt veel hoogwaardiger kunstoffen.

Maar als jij een samsung een mooier beeld vindt hebben, tsja koop dan een samsung
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag wil als 20 jarige monteur, die ALLE merken al gerepareerd heeft willen beantwoorden.
Met een naam alleen ben je er niet. Want sommige merken worden door andere merken onder een andere naam op de markt gebracht. Ook in de auto-industrie en kleding komt dat voor.
Philips heeft als eerste televisie gemaakt. Zij hebben over de jaren heen, hun product steeds goed bewaakt.
De service en back-up van Philips is tegenover ons als monteurs altijd 100%. Zij zijn de enige die een afdeling Consumentenbelangen hebben, waar je met een eventuele klacht terecht kan. Veel merken gebruiken ook veel Philips onderdelen in hun toestellen. Maar dit maakt het lang nog niet hetzelfde als Philips.
In feite bestaat het beste toestel niet.
Als je een tv koopt dat volledig aan je wensen en eisen voldoet en nota bene meer dan 10 jaar ongestoord het blijft doen, en tegen een leuke prijs hebt gekocht, dan heb je de beste tv, ongeacht het merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mens koopt een "beste tv" op meerdere punten.
prijs/formaat/kleur/winkel/merk/leuke verkoper enz.
maar dit zijn allemaal punten die niets te maken hebben met kwaliteit.
de service is wellicht verschillend bij samsung en philips maar ze zullen beide instaat zijn om de zelfde kwaliteit tv's te verkopen, lettend op scherpte/kwaliteit en mogelijkheden.
het is dus meer een persoonlijke kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met een Philips pech hebben en met een Samsung net zo goed. Kijk naar de kwaliteit van het beeld dat je krijgt. Maar let op in alle winkels is dat niet even objectief. Een model dat ze graag verkopen sluiten ze bv digitaal aan en de rest met de eigen analoge tuner. De digitale wint het dan altijd. Verkooptactiek heet dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig..........Samsung is beter.
Ik repareer tv's en die van philips heb ik er genoeg van onder mijn vingers gehad en samsung is in de jaren beter geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar jaar geleden( 7 jaar om wel te zijn )zei de verkoper dat als er brand uitbreekt door kortsluiting bij een tv ,dat vaak een phillips was.
ik heb toch ervoor gekozen en heb nog steeds plezier ermee
een matchline
wat dat inhoud weet ik niet wel pracht geluid en beeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste reden dat ik een PhilipsTV heb zijn de natuurlijke kleuren. Bij alle andere tv's die ik 'moet' kijken (bij vrienden of familie) is het beeld qua kleurweergave niet om aan te zien. Het is ook nauwelijks goed in te stellen. Echt ongelofelijk.
De kleurweergave op een tv zou hetzelfde moeten zijn zoals die van een film in het filmhuis. En dat doet een Philips TV.