waarom kan ik niet de digitale zenders opnemen? Recorder neemt wel de analoog zenders maar digitale niet. Doe ik iets verkeerd?

ik heb hier een mooi klusje : vandag heb ik mijn Humax digitale hard disc recorder gebracht voor reparatie ( hij neemt niet meer). En ik heb van Ziggo een ander Humax gekrijgen maar die heeft geen hard disc recorder. Kan ik mijn ouwe video recorder (casette) op de digitale ontvanger aansluiten en de digitale zenders opnemen? Want ik heb geprobeerd en ik kon alleen analoog zenders opnemen.
Heb ik verkeerd gedaan? Want ik heb die ouwe video recorder zo lang niet gebruikt ik weet niet meer hoe dat moet!
Wilt AUB iemand helpen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet dan je oude videorecorder met SCART aansluiten op de decoder. De videorecorder stel je dan in op kanaal EXT (of 0, of wat de scart ingang ook moge zijn). Je kunt dus alleen het digitale kanaal opnemen waar de decoder op ingesteld staat.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan neem je dus analoog op. :)
Maar de video recorder zou ook niet ander kunnen.
gvrox
12 jaar geleden
Ja, dan neem je uiteraard analoog op, maar de vraagsteller vraagt hoe hij een digitaal kanaal opneemt (dus ik neem dan aan dat hij een kanaal bedoelt dat niet al reeds analoog beschikbaar is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja GVROX dat was de vraag! Want inderdaad die ouwe video recorder neemt gewoon analoog. Dus een digitaal zender opnemen lijkt onmogelijk. Maar bedankt mensen:)