hoe doen ze het in de V.S. met het uitzenden van nieuwe afleveringen van tv shows?

ik vraag me dit of omdat er tijdsverschillen zijn in de V.S. en dus niet iedereen het tegelijk kan kijken of iets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vergeet Nederland als je over de V.S. denkt/spreekt. De vergelijking gaat mank op vele punten.
Je kunt het zien als dat Nederland zou een van de kleinste staten zijn. En de V.S. heeft staten zoals wij provincies hebben. De staten zijn op een bepaalde manier heel erg zelfstandig [met eigen regel/wetten]
en hebben dus televisie per regio per staat net zoals wij dat in Nederland hebben. Maar ook van andere staten die ernaast of een beetje verder liggen net zoals wij televisie zien van onze buurlanden en wel verder.

Je kunt het zo zien: Hoe doen wij het als ze in Moskou iets nieuws willen uitzenden? niet, wij hebben onze eigen regels/wetten en kijken op andere tijden.

Als er een nieuwe show wordt uitgezonden doen ze dat op de beste tijd voor hun regio/streek of stad [dat gaat dan uiteraard over inkomsten van reclame - commerciële tv zenders], dat een andere staat aan de andere kant van het land het dan uren later heeft, dat ligt helemaal aan het "broadcasting" bedrijf dat hier de touwtjes in handen heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"dat ligt helemaal aan het "broadcasting" bedrijf dat hier de touwtjes in handen heeft." NBC, CNN, Fox, HBO e.d zijn allemaal "nationwide" uitzenders. Ik gok dat ze een bepaald systeem hebben zodat heel de V.S. per set staten binnen een paar uur een serie heeft gezien, waarschijnlijk zo dat iedereen om 20:00 op zijn lokale tijd dezelfde serie ziet. Game of Thrones uitzenden op 18:00 in de ene tijd terwijl het 1:00 in een andere tijdszone is en daar tegelijkerijd uitzenden zal zo voorkomen worden. "Hoe doen wij het als ze in Moskou iets nieuws willen uitzenden? niet, wij hebben onze eigen regels/wetten en kijken op andere tijden." Totaal onvergelijkbare situatie. Wij hebben inderdaad geen enkele link met wat Moskou aan series uitzendt, vooral ook omdat we geen overeenkomstige zenders en taal hebben.
Om het volledige verhaal te begrijpen moet je deze link even doorlezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_time_zones_on_North_American_broadcasting#Time_zone_feeds

In praktijk komt het er op neer dat men "tape-delayed", dus men zendt een programma in een andere tijdzone op een andere tijd uit, maar lokaal gezien dus dezelfde tijd. Zo voorkom je dat nachtprogramma's overdag worden uitgezonden of pas 's ochtends om een uur of 4 uitgezonden worden..

Toegevoegd na 5 minuten:
Het grote probleem ontstaat natuurlijk bij live uitzendingen. In sommige gevallen wordt gewoon alles live uitgezonden met de bekende problemen (sportwedstrijd die 's nachts om 4:00 is) of wordt er weer "tape-delayed" wat er voor zorgt dat mensen niet kunnen stemmen op "The Voice-kandidaten".

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_time_zones_on_North_American_broadcasting#Live_events

Toegevoegd na 40 minuten:
Dit geldt natuurlijk voor de nationale zenders zoals NBC, ABC, CBS, Fox e.a. Je hebt ook regionale zenders die hun eigen serie's nieuws e.d. uitzenden en alleen te maken hebben met live-evenementen problematiek.