Ik hoor een piepgeluid bij mijn tv (LCD) platscherm 42 inch hoe oplossen ?

Beste Allemaal,

Mijn tv maakt een piepgeluid op een hoge toon hoe kan ik dit oplossen ? het geluid komt vanaf het midden van de tv. Ik heb iets gelezen over een 'spray' welke spray is dit en kan ik het zelf doen en waar kan ik dit kopen ?

Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Soms kan het zijn dat je av-kabel niet goed aangesloten zit, kijk hier is goed naar? of probeer is een hdmi kabel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar nog iemand die er last van heeft:
http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/level/l6542/review/

Daarnaast is het een goedkope tv van een onbekend merk dus dan kan je zulk soort dingen verwachten. Ik neem aan dat garantie verlopen is? Als niet zou je de ventilator kunnen laten vervangen. Je zou ook kunnen kijken of er een reparatie bedrijf bij jou in de buurt de ventilator kan vervangen voor een zelfde model als je wel buiten de garantie zit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook een fluittoon kan veroorzaken, is een spoeltje, die een fluittoon genereert. Doordat er een hoge frequentie door heengaat, trillen de windingen tegen elkaar. Dit is op te lossen met lakspray, die na gedroogd te zijn, hard word en het "fluiten" over is. Dit kan ook opgelost worden door het spoeltje met nagellak even bewerken.
Maar ook een slechte soldeerverbinding of condensator kan de oorzaak zijn.
Om het bewuste "krekeltje" te vinden moet het toestel open gemaakt worden, weer aangezet te worden en met een steatescoop de boosdoener te vinden.
Daarom kan dit alleen door een tv monteur beter gedaan worden.
Soms helpt een lichte tik ook. Indien niet, hulp zoeken.