Waarom zie ik niks in HD op mijn Sony Bravia HD-ready?

Het is een Sony Bravia HD Ready. Moet ik nog een kabel kopen? en zo ja, als ik deze in mijn tv doe, waar gaat het andere uiteinde dan in?

Een oom van mij zei dat ik geen kabel hoef te kopen, omdat Caiway al HD uitzendt, maar wel bepaalde zenders en die ontvang ik niet, maar hoe zit dat dan met DVD's die ik wil zien? Dan zal ik wel een kabel moeten hebben, toch?

En het is toch ook zo, dat als je die kabel hebt, dat dan alles wat je bekijkt beter van beeld is? Dan dus ook toch die zenders die niet in HD zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
bepaalde zenders van Caiway worden al zo speciaal uitgezonden. Ik neem dat de andere zenders, als je zo'n HD kabel hebt, wel helder van beeld zijn...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je CI+ ingang hebt, je hoeft dan geen HD-ontvanger te kopen maar alleen CI+ module en een smartcard. Dan is het enige wat je extra nodig hebt een coax kabel van tv naar kabelkastje wat uit de muur komt (maar dat zit waarschijnlijk al zo om analoge tv te ontvangen). HD-ontvangers zijn voldoende uitgelegd door mijn boven buurman. En ja als je zo'n ontvanger neemt en aansluit met HDMI zien non-HD(SD) zenders er ook beter uit, het uitgezonde signaal komt namelijk perfect aan zonder kwaliteitsverlies. DVD's ligt erg af van de speler die je hebt, je hebt tegenwoordig veel DVD-spelers en Blu-ray spelers die je via HDMI aan kan sluiten en die het beeld upscalen, echter wordt het nooit echt HD. De vraag is of Blu-ray op een waarschijnlijk kleine HD-ready tv voldoende verbetering is om een upgrade te rechtvaardigen.

Met zowel een HD ontvanger (een kastje die de kabel vanuit de muur zal ontvangen) en een HDMI kabel van deze ontvanger naar je tv kun je je HD zenders ontvangen. Bij caiway kun je een ontvanger kopen voor 69,59 en eenmalig een smartcard van caiway (ja erg he) die je nodig hebt om dan hd zenders van caiway te kunnen ontvangen. Je kan ook even op marktplaats kijken of je één van de volgende ontvangers kan vinden, want caiway adviseert om één van deze te gebruiken. * Humax IR-Fox-C * Humax IRHD 5000-C * Humax IHDR 5050-C * Humax iPCR-9200C PVR-ontvanger * Samsung DCB-9401R * Samsung DCB-H380 * Samsung DCB-270R * Samsung HD PVR SMT-C7140 Meestal kun je die op marktplaats wel vinden voor minder dan hun het aanbieden. Dan hoef je alleen een smartcard van €15 bij hun te kopen eenmalig. Hier is nog wat meer informatie over verkooppunten en algemene informatie over HD TV van Caiway http://www.caiw.nl/site/nl/particulier/televisie/diensten/digitaleontvangers

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100