Waarom zijn plasma TV's goedkoper dan LCD?

Ik heb gelezen, dat plasma TV's, groter dan zo'n 80 cm, prettiger zijn dan LCD. Is dat zo? En waarom zijn ze dan goedkoper?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De minpunten van een plasma zijn:
* Inbranden
* Ze flikkeren in je ooghoeken
* Stroomverbruik
* Ze kennen geen wit, alleen lichtgrijs
* De resolutie is lager, (meestal geen full HD)

De pluspunten van plasma zijn:
* Ze geven een sprankelender beeld
* Ze kennen wel zwart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vraag is kleiner. Ze worden nu zowat gedumpt.
Ik vermoed dat ze binnenkort helemaal niet meer verkrijgbaar zijn zoals het nu doorgaat.
De plasma TV heeft een slechte naam gekregen. Op zich jammer, want de grootste technische problemen (inbranden enzo) zijn opgelost en het beeld is superieur aan een LCD.
Alleen het hogere energieverbruik blijft...
AWM
14 jaar geleden
Een plasma scherm bevat meer puntjes als LCD scherm. En dan is de scherpte kwaliteit wat lager wat lager is. Ik denk daarvandaan.

Toegevoegd na 56 minuten:
Ps (dit antwd klopt niet)
Sorry voor het ongemak.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Babyfaced: meer 'puntjes' (zoals jij het noemt) zorgt juist voor meer scherpte. Je antwoord klopt dus niet. Daarvandaan (wat trouwens geen woord is...) zouden ze dus juist duurder moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt moet net andersom zijn. Als je een plasma tv van vlakbij kijkt dan zie je die puntjes. En LCD zie je ze niet toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik heb hier een LCD scherm voor me en als ik dichtbij kijk zie ik echt puntjes. Ik denk dat je antwoord gewoon niet klopt en dat het enkel met vraag en aanbod te maken heeft en dat heeft te maken met het hoge energieverbruik, zoals Antwoordman aangeeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok
Plasma's zijn er alleen in formaten boven de 90 cm, vandaar dat er veel meer, ook kleine, lcd's in omloop zijn! Ik zweer bij plasma, maar dan wel een goede van in mijn geval Pioneer! Schitterend natuurlijk en sprankelend beeld, en geen inbranden, maar bij mij ook echt wel wit!
Het hogere stroomverbruik neem ik voor lief!