Wat is een verschil tussen een LCD, Plasma & LED TV Uitgebreid uitgelegd graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Lcd staat voor Liquid Crystal Display en betekend letterlijk vloeibaar kristalscherm. Alle lcds beschikken over een plat beeldscherm met een laag energieverbruik.

Plasma
Plasma televisies zijn over het algemeen groter dan lcd's. ze werken met kleine bubbeltjes plasma die los vloeien achter het beeldscherm.

Led is hetzelfde als LCD kwa techniek alleen de backlight is nu vervangen voor een led lamp waardoor de tv nog zuinger kwa stroom verbruik is en kunnen ze de televisies nog dunner maken

LCD/LED kwa stroomverbruik zuiniger dan Plasma ( maar niet schrikbarend als men wil doen geloven,op jaarbasis bij normaal gebruik ben je zo'n 30 euro meer kwijt)

Plasma staat bekend om zijn betere beeldkwaliteit en een natuurlijker beeld daar waar bed lcd/led het beeld vaak wat matter is, daarnaast een hoge responsetijd waardoor deze snelle beelden zoals sport en films beter en mooier verwerkt.

Inbrandden bij plasma kwam vroeger nog wel eens voor maar nu geen probleem meer,mede door vernieuwing en dat zenders en progamma's niet langer dan zoveel seconde een stilstaand beeld als bijv. een logo in beeld hebben