is 110 watt veel voor een tv?

ik wil een nieuwe tv en wil weten of 110 watt veel is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Vergeleken oude tv's s het wel veel, vergeleken de nieuwe lcd en plasma tv's is het weinig. Een oude 81 cm tv verbruikt ongeveer 35 watt.Een plasma tv van gelijke grootte gebruikt gemiddeld 220 watt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt allemaal af van het formaat van het toestel. Een gemiddeld ouderwets beeldbuis TV toestel van 28 inch (normaal formaat) verbruikt zo'n 100 watt. Grote verschillen in verbruik tussen de merken onderling zijn er niet, het is beter om te besparen op grootverbruikers zoals wasmachine, droogkast enz.... . Een paar watt meer of minder dat een TV toestel verbruikt is van ondergeschikt belang op jou elektriciteitsfactuur, hooguit een verschil van enkele eurocent per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
110 wat is wel veel er zijn tv die minder gebruiken b.v rond de 75 wat.
Afhankelijk van wat je wil kun je eens de kieskeurigsite raadplegen op internet daar kan jij je eigen wensen aanvinken.
Ook het energieverbruik grote extra wensen etc.
Probeer het maar het loont zich vast.
12 jaar geleden
Wattage is sterk afhankelijk van het formaat en de techniek van het scherm. Plasma is een grootverbruiker terwijl het verschil tussen led en lcd in aanschafprijs groter is dan op de besparing. Daarnaast kan je een relatief zuinig beeldscherm hebben en de besparing op het scherm weer kwijt zijn aan de ingebouwde speakers. De vraag of 110 watt veel is, kan dus alleen beantwoord worden wanneer we weten om wat voor'n apparaat gaat. Bij 25 watt verschil praat je in iedergeval over een financiele besparing van ongeveer een kwart cent per uur dat je kijkt (of zoiets)