Geluid loopt 1 seconde achter wanneer ik mijn pc aansluit op de tv. Hoe los ik dit op?

Tv is op de pc aangesloten via HDMI. Ik wil dus mijn tv als monitor gebruiken. Echter loopt het geluid ongeveer 1 seconde achter terwijl het beeld wel synchroon is. Hoe los ik dit op?

TV: Samsung UE40EH6030
Monitor: Philips

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
capthavoc
10 jaar geleden
Waar kijk je op dat moment naar (streaming video ??)
want dat kan in elk geval nooit aan je tv liggen ?
Dat verschijnsel zou dus eigenlijk hetzelfde moeten zijn ook als je tv niet aan hebt gesloten ?
heeft de hdmi geluid ingebouwd of juist niet ?
Doet hij dit ook als je zeg maar de boxjes aansluit ? Is je pc draadloos ? etc
wellicht dat je verbinding niet echt voldoende is ?
en er dus iets met buffering net goed zit ? dat ligt dan toch meestal aan het programma dat je gebruikt Youtube etc etc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik MPC-HC als mediaplayer en daarbij kan je het geluid verschuiven tot op de milliseconde. Een seconde is extreem lang en onkijkbaar, waarschijnlijk is het maar 100ms of zelfs minder. Andere betere mediaplayers kunnen waarschijnlijk ook rommelen met audiodelay.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het op je monitor niet achterloopt en op je tv wel, kan dat duiden op veel processing van je tv. 200hz/motionflow/smoothmotion/etc uitzetten kan dan helpen.

Antwoorden (1)

Probeer het volgende:

Schakel het geluid uit van uw televisie en stop speakers/boxen (evt. van de televisie) in uw laptop's audio input.

Dit lost misschien de vertraging van uw HDMI-kabel niet op, maar u kunt wel gewoon televisie kijken terwijl uw geluid synchroon loopt.