Is de tv serie Rizzoli & Isles gebaseerd op de boeken van Tess Gerritse ?

Zijn de verhalen appart geschreven voor de tv serie of zijn het bewerkingen van de boeken?
Ik herken de namen van de hoofdrollen uit de boeken. Maar de verhalen niet, maar heb niet alle boeken gelezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

‘Rizzoli & Isles’ heeft z'n oorsprong inderdaad in de boekenreeks van de thrillerauteur Tess Gerritsen. Haar achternaam doet vermoeden dat ze Nederlands is, maar dat is niet zo. Tess Gerritsen is een Chinees-Amerikaanse schrijfster. De twee hoofdpersonages uit de serie, de Bostonse rechercheur Jane Rizzoli en patholoog-anatoom Maura Isles, werden door haar bedacht. Jane en Maura werden geïntroduceerd in "The Surgeon" (Nederlandse titel: De chirurg). Op "De chirurg" en "De leerling" is de tvserie gebaseerd. Maar het zijn bewerkingen, dus je zult niet de letterlijke verhaallijn erin kunnen volgen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De boeken bestonden al langer de tv serie is er deels op gebaseerd.