Heb nu in de woonkamer kabel tv via UPC, wil in de slaapkamer ook tv plaatsen maar zonder kabels te trekken, hoe los ik dit op?

Het moet dan toch ook mogelijk zijn om op 2 tv tegelijk naar verschillende zenders te kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Met twee TV's naar verschillende zenders kijken kan alleen met twee aparte decoders met ieder een eigen smartcard.
Voor het aansluiten van de tweede decoder zul je ook de kabel moeten doortrekken.
Als je een TV hebt met een sleuf voor een CI-module dan kun je ook zonder tweede decoder, je hebt echter nog steeds een extra smartcard en een draad naar de antenne-ingang van de TV nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het echt bezwaarlijk vindt om een kabel naar de slaapkamer te trekken dan kun je daar wellicht een Digitenne abonnement nemen: voor € 9,- per maand kun je dan 28 kanalen ontvangen met een kleine antenne op je TV.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je alleen analoge kanalen wilt te ontvangen dan is het decoder-verhaal niet van toepassing, dan blijft het doortrekken van de kabel, of de oplossing van het Marmitek kastje uit het andere antwoord.
Ook Digitenne blijft natuurlijk een optie, als je Digitenne in de slaapkamer én de huiskamer neemt dan betaal je voor beide toestellen op één abonnement nog steeds € 9,- en UPC kan opgezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee verschillende soorten apparaten hiervoor.
- deze wordt via een scart (of andere video) aansluiting aangesloten. Hierdoor kun je alleen maar op beide tv's het zelfde kijken. Deze wordt vaak op een dvd recorder aangesloten.

de tweede kun je de coax kabel vanuit de muur op aansluiten. Deze zijn wel duurder (±100 euro). Met deze kun je wel onafhankelijk op beide tv's kijken.
in de bron staat er 1 van Marmitek.

let er wel op dat het beeld niet altijd even goed is als met kabel!

Toegevoegd na 31 seconden:
Dit geld voor analoge tv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens even op een van de onderstaande links of google even op: draadloos tv