zijn er al tv's op de markt die full-LED zijn? of zijn alle tv's nu in de winkel LCD-LED gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan de vraag te zien ben je in de war met OLED en LCD-LED.

LED is altijd LCD met LED verlichting, je hebt dan Full array en Edge lit allebei met of zonder local dimming.

Van OLED schermen hoor en zie je nog steeds weinig op grote schaal voor de consument. Bij OLED zijn alle subpixels onafhankelijke Organic LED's, dus zonder achtergrond verlichting.

Toegevoegd na 1 minuut:
De fout ligt in mijn ogen bij de producent/verkopers die net doen of LED een hele speciale techniek is terwijl het gewoon LED-LCD genoemd zou moeten worden, op die manier proberen ze mee te liften op de OLED-hype.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er komt toch wat aan:

http://tweakers.net/nieuws/75778/lg-introduceert-55-inch-oled-tv-in-tweede-helft-2012.html

Overigens vind je al wel veel OLED-schermen in telefoons.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het beste is op dit moment (voor LED-LCD) Full Array with Local Dimming. (zie bron voor alle mogelijkheden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, ik dacht dat Led zuiniger was? Ze zijn ook duurder maar op termijn spaar je dat toch uit? Ook verbruikt een led geen stroom als er zwarte passages in een film voorkomen terwijl LCD wel stroom verbruikt. Of zit ik verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LED-LCD is ook zuiniger dan CFL-LCD, en als het goed is zou een local dimming LED-LCD nog zuiniger zijn omdat die bij zwart helemaal weinig energie verbruikt. Probleem is dat het alleen maar gaat over de gebruikte lamp(LED/CFL) achter het paneel(LCD) en er nu net gedaan wordt of LED geen LCD is, maar LED is net zo goed een LCD-TV. Het zou in de winkel dus verkocht moeten worden als een LCD scherm met LED backlight. Bij kieskeurig wordt het bijvoorbeeld netjes gedaan, om daar de LED-TV's te bekijken moet je eerst tussen alle LCD's zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer iets bijgeleerd. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zegt de consumentenbond het ook goed. Je vraag is echter: zijn er al tv's op de markt die full-LED zijn? of zijn alle tv's nu in de winkel LCD-LED gebaseerd? Wat je precies met Full-LED bedoelt weet ik niet, misschien OLED of misschien Full-Array.

Andere antwoorden (1)

een OLED tv wordt o.a. gemaakt door Sony
zie bron