Bestaat er een hdmi (eventueel dvi) naar scart kabel? en waar kan ik die online kopen?

Is er zo'n kabel in de handel? Ik wil mijn computer namelijk op een ouderwetse tv aansluiten wat alleen een scart ingang heeft.
Nu heb ik al een beetje op internet rond zitten neuzen en ben allerlei omvorm kastjes tegen gekomen die het signaal van scart naar hdmi omzetten. Maar ik moet hem dus precies andersom hebben.

Via een vage chinese site ben ik dit plaatje tegen gekomen
http://i51.tinypic.com/al3qtk.jpg

Dit is precies wat ik zoek, alleen nu is me vraag of zoiets ook daadwerkelijk werkt (en in de handel is).

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Dat bestaat en aangezien ik zelf in deze sector werk weet ik dat deze moeilijk tot zelfs zelden te vinden zijn (althans in de Benelux).
Je moet al eerder naar een speciaalzaak gaan om deze te vinden of eventueel op eBay.

Heb even gezien en zelfs op de meest gekende website voor kabels te bestellen (zie bron) vind je ze ook niet :(

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien dat mijn tweede bron (door gebruik van een koppelstuk) kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkt niet, niet voor waar jij het voor wil gebruiken. Je zal echt een omvormer nodig hebben.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.ebay.com/itm/HDMI-SCART-cvbs-RGB-Audio-output-Converter-adapter-/290571569221?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43a76a4845#ht_3739wt_1163