Nieuwe TV, probleem maar 1 Scart ingang !!?

IK heb op mijn nieuwe TV (Philips 47PFL7606H/12) maar 1 Scart ingang, hierop heb ik mijn Wii aangesloten.

Nou wil ik ook nog mijn Harddisk-recorder aansluiten, dat zou ik normaal ook met een scart kabel doen, maar dat gaat dus niet.

Ik heb een plaatje bijgevoegd van de aansluitmogelijkheden van de TV en de recorder, wie kan en wil mij verder helpen?
Moet ik een scart naar hdmi kopen, bestaat zoiets ? zijn er nog andere mogelijkheden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Je kan de Wii aansluiten op de Scart-aansluiting van de HD-recorder en dan de HD-recorder weer op de TV aansluiten, een andere mogelijkheid is een Scart naar cinch verloop in de Wii aansluiten en van daar af met 3 cinch kabels naar de cinch-ingangen van de TV gaan.
(geel=video, wit=linksgeluid, rood=rechtsgeluid)
Een simpel verloop van Scart naar HDMI bestaat niet, Scart is analoog, HDMI digitaal.

Toegevoegd na 10 minuten:
De Wii kun je dus aansluiten op de EXT AV2 aansluiting van de HDD-recorder, je TV sluit je aan op AV1 TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik kan zien zijn de scart-aansluitingen op de HDrecorder allebei uitgangen. Daar kun je de Wii niet op aansluiten aangezien deze een ingang nodig heeft. De cinch-aansluitingen zijn zo te zien component-aansluitingen (rood, blauw, groen) en geen composiet (geel). Deze bouwen het beeld op een heel andere manier op en zijn niet uitwisselbaar, dus ook daar kun je de Wii niet op aansluiten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Component_video In dit geval zul je voor de HDrecorder de antenne (RF)-aansluiting moeten gebruiken of een SCART-splitter aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de aansluiting van AV2 EXT op de foto zie ik toch duidelijk symbooltje van ingang staan, een pijltje naar binnen op een rechthoekje, dit in tegenstelling met de AV1 TV aansluiting, hier staat het pijltje naar buiten op het rechthoekje.
Wat betreft de componentaansluiting heb je gelijk, maar ik ging ervan uit dat de TV misschien aan de voorzijde de composiet + stereo aansluiting zou hebben.
Een scart-splitter is natuurlijk ook een oplossing, maar dan moet je wel handmatig kiezen welke ingang actief is.
De RF-aansluiting is natuurlijk voor de beeldkwaliteit de slechtste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De RF-aansluiting is natuurlijk voor de beeldkwaliteit de slechtste oplossing." Klopt maar als je vandaag de dag nog steeds met apparaten bezig bent die SCART/composiet aansluitingen hebben is dat blijkbaar niet het grootste probleem. :P

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet hoe je tv kijkt maar je kan natuurlijk de coaxkabel gebruiken links boven op die aansluitingen. Dit kan niet als je nog op een analoge manier kabel kijkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan ook nog voor je Wii een compnent kabel kopen dan heb je ook nog wat strakker beeld, eigenlijk is dat de mooiste oplossing.

Nog mooier is een nieuwe HD-PVR kopen waarin je je digitale ontvangst kaartje stopt dan heb je helemaal niet meer met SCART te maken en kan je je recorder via HDMI aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De coax is toch juist voor het analoge signaal? Kan de Wii een componentsignaal uitsturen. Standaard is toch composiet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies dus als hij zijn coax kabel voor analoog signaal al in zijn tv heeft kan hij die van zijn HDD-recorder niet meer gebruiken. Composiet is standaard maar een component signaal kan ook worden uitgestuurd als je een kabeltje ervoor koopt.
Dit is wat jij nodig hebt! Met deze scart splitter maak je van èèn scart aansluiting, 3 aansluiting. Kost maar een.paar euro en werkt perfect. Ik maak er zelf ook gebruik van.