na aanschaf digitale tv van upc wil ik graag dat wil ik graag dat als ik mijn tv aanzet hij automatisch op hdmi 2 opent. hoe doe ik dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is helemaal afhankelijk van de TV die je hebt, misschien is het een optie in het menu, maar als de optie er niet opzit dan zul je het handmatig moeten doen.
Sommige TV's herkennen ook vanzelf als een HDMI-bron signaal begint te geven, wellicht merkt jouw TV vanzelf welke HDMI-ingang actief is als je jouw UPC-box aanzet.
Als de TV normaal met HDMI 1 begint kun je ook nog overwegen om de aansluitingen van 1 en 2 om te wisselen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de smartcard van UPC in een CI module rechtstreeks in de TV stopt dan heb je meestal direct TV als je het toestel aanzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok koosknip,
bedankt voor je antwoord.
HDMI 1 en 2 wisselen helpt niet.
smartcard zit in mediabox.
nu moet ik elke keer in het menu de optie HDMI 2 aanvinken voordat ik beeld krijg.
weet je misschien een andere oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas weet ik naast de suggesties die ik hierboven al gaf geen andere oplossingen, sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer !
iig bedankt voor de moeite.
groeten peter
Gebruik je wel een scart-kabel in plaats van een hdmi-kabel?

als je scart gebruikt, dan stuurt het apperaat op een pootje een schakelspanning naar je tv.

Pin 8 is een signaal van de videobron dat het soort video aangeeft:

0V betekent geen signaal, een eventuele SCART-ingang wordt doorgegeven
+6V betekent een breedbeeldsignaal (16:9) (*)
+12V betekent een normaal signaal (4:3)

Toegevoegd na 50 seconden:
Je zou ook een andere ingang achterin je tv kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik doe bij mijn tv is: eerst de televisie aanzetten en daarna de digitale receiver. Dan springt hij bij mij automatisch op "hdmi.....", omdat hij dan een nieuw signaal binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok Boezerooij,
bedankt voor je antwoord.dit heb ik ook gedaan en hij springt bij aanzetten automatisch in de zgn tv-stand ipv op HDMI 2.
weet je misschien een andere oplossing?