Ik wil een nwe tv kopen, hoe zit dit met het overgaan bij ziggo?

Ik wil dus een nwe tv kopen en heb nu nog een analoog signaal. Nu biedt ziggo alles in een aan met een interactieve HD recorder die echter pas medio november leverbaar is.
Nu is mijn vraag, kan je een andere interactieve HD recorder hiervoor gebruiken, anders dan die van ziggo? Kun je dan ook interactief gebruiken? Of kan ik een ci module kopen en deze in de tv stoppen en bellen voor digitaal kijken?
Wie heeft hier ook ervaring/last mee. Want ze beloven veel ziggo maar leveren maar heel laat. En bij ons is alleen ziggo de aanbieder.

Dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ziggo beperkt het analoge aanbod om meer digitale kanalen te kunnen leveren die nu beschikbaar zijn. Hierbij moet je denken in de orde van grootte van 1 analoog kanaal levert 5 á 6 digitale kanalen op.
Je kan (als je dat zou willen) gewoon met je oude analoge TV digitale kanalen kijken. Een Samsung , Humax en misschien nog wel meer decoders kun je eenvoudig via je scart aansluiten op je analoge TV. Verwacht natuurlijk geen HD beeld op 625 beeldlijnen. Dit gaat je ongeveer 100 Euro kosten inclusief smartcard. Vwb een interactieve HD recorder ben je niet afhankelijk van Ziggo. Er is meer te koop en.. interactief te gebruiken. Daar zijn ze toch voor ontwikkeld?
Een CI module kun je met smartcard alleen in een daarvoor ontworpen TV stoppen. Denk b.v. aan een Sony Bravia.
Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je je eens zou moeten laten informeren door Ziggo. Op ziggo.nl kun je veel info verkrijgen. Wat ook een optie is : Laat je eens informeren door Expert. Misschien zit er wel een in jouw buurt.
Mijn ervaring met Expert is dat zij alles in samenwerking met Ziggo doen en alles (ook het financiele aspect) afregelen. Ook stellen zij jouw digitale kanalen in.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vergeten te vermelden:
Je hoeft niet over te gaan want het digitale signaal heb je al;
Je moet je smartcard aanmelden om digitale ontvangst te krijgen. M.v.g. TX
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een andere HD recorder gebruiken als die ook Ziggo gecertificeerd is en ook de CI-module in de TV is een goede optie, je hoeft dan niet eens een HD-recorder te zoeken.
Het hangt van de TV af of je daar met een externe harddisk dan ook opnames mee kunt maken.
Voorlopig kan je dan in ieder geval HD TV kijken en eventueel de HD-recorder in november laten komen.
Het voordeel van een ingebouwde CI-module is dat je maar 1 afstandsbediening voor de TV nodig hebt, bij een losse decoder heb je er een tweede bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste HD decoder met ingebouwde harddisk is een Humax 5200c, maar deze ondersteunt nu nog geen interactieve tv waarmee je films online kunt bestellen. Alleen ziet Ziggo ook pauzeren, doorspoelen en opnemen als interactief en dat kan de Humax als de beste. Eind dit jaar komt er voor de Humax een software update waarmee interactieve tv wel volledig wordt ondersteund.

En CI+ module is een prima decoder, maar daarmee kun je niet het beeld pauzeren.

Ziggo gaat per 1 sept as. over naar HD voor alle populaire zenders, dus koop in ieder geval een HD decoder. Het digitale signaal zit nu al op je kabel, dus het enige wat je moet doen is een decoder kopen en de smartcard aanmelden bij Ziggo. Dat kan online.

Omdat je nog een tv moet kopen. sommige dure tv's (o.a. van Samsung) hebben een ingebouwde harddisk waarmee je kunt opnemen. Je hebt dan voldoende aan een CI+ module. Grote voordeel is dat je alleen de afstandbediening voor de tv hoeft te gebruiken en niet twee of een lastig in te stellen universele ab (die niet de speciale functies aankan van de Humax kan ik je uit ervaring vertellen).
paulus811