Hoe krijg ik digitale tv?

Ik heb sinds een paar dagen een Phillips Full HD tv op mijn kamer hangen. Nu zit daar een ingebouwde tuner in voor digitenne, digitaal via de kabel en HDTV.

Een los kaartje zonder abonnement levert digitaal beeld op voor de gewone zenders.

Kan zo'n kaartje gewoon in de TV doen en hem zenders laten zoeken of moet er nog een speciale adapter komen?

Er zit zo'n gleuf aan de zijkant maar die dikker dan zo'n kaartje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij mijn provider (Ziggo) is digitale tv kijken gratis, maar niet in aanschaf. Je hebt dan een installatiepakket nodig, waarbij tevens dat kaartje zit. Je kunt er nog pakketten met extra zenders bijnemen, maar daar moet je je op abonneren en dat kost dus wel geld.
Hoe dat precies met andere providers gaat, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een adapter heb je alleen nodig als je een analoge tv hebt. Als je een tv hebt met ingebouwde Digitenne mogelijkheid hoef je je alleen aan te melden voor een Digitenne abonnement. Dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe kaart die meer zenders vindt. Dat kaartje wat je nu hebt, is waarschijnlijk alleen voor ned 1, 2, en 3 en nog wat lokale zenders.
Als je echt goeie kwaliteit wilt, moet je geen Digitenne nemen. Het is wel goedkoop, maar regelmatig heb je slecht beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En digitenne wordt binnenkort duurder volgens de krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het ook gezien. 8.50 nu i.p.v. 7.50 per maand. :(
Vanaf eind aug. gaat Ziggo als eerste provider ter wereld een CI+ CAM module leveren (voor DVB-C(able), die je in het slot voor digitale tv steekt. In die module moet het kaartje voor digitale tv, in het basisabonnement zitten dan de standaardzenders maar dat kun je uitbreiden met zenderpaketten.

De module gaat ongeveer 80 euro kosten incl kaart. Groot voordeel is dat je zonder extern kastje digitale tv hebt en de afstandbediening van de tv zelf kunt gebruiken.

Heb je een andere provider, dan kun je het slot alleen gebruiken voor Digitenne (via de DVB-T(errestrial) tuner, of een externe digitale decoder kopen die vaak als voordeel heeft dat er een harddisk in zit waarmee je ook programma's kunt opnemen.
paulus811
14 jaar geleden
Om hier een goed antwoord op te geven moet ik ff je type nummer weten. Bij sommige televisie's zit een DVB-C tuner ingebouwd. Je kan dan in een sleuf zit meestal links aan de zijkant als je ervoor staat een cammodule in plaatsen. Hierin stop je je digitale kaart van je abbonoment. Bij digitenne geldt hetzelfde maar als je tv groter is dan 32 inch geeft dit niet zo'n mooi beeld. Verder kun je van kabel maatschappij een digitaal of zelfs een hd kast op je lcd aansluiten. Ook kun je voor 99 euro en een abbonoment van 20 of 30 euro (2 jaar) een schotel en hd tuner van canal digitaal kopen. Voor de meeste digitale tv signalen moet je betalen en voor hd tv zeker.

Ik zelf heb een q-motion media centre met 2 tuners en een harde schijf van 1Tb in hd kwaliteit kun je kijken en opnemen wat je maar wilt.

Let op: Een heleboel van deze optie's werken niet bij upc