Wat betekend Full HD 3D tv precies

Ik bedoel zit er bij deze optie de 3D transmitter en de 3D brillen bij of heeft dit een andere betekenis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat betekent dat het 3d beeld volledig 1080p is dus dat niet 2x 960x1080 maar 2x 1920x1080 wordt uitgezonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft niks met het pakket op zich te maken, het zou ook kunnen zijn dat er geen brillen bij zitten, dat moet je bij de fabrikant/verkoper opvragen. Meestal zitten er wel een of twee brillen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Dit klopt niet helemaal omdat HD uitzendingen op een 'normale' HD formaat wordt opgenomen. (HDCAM)
Dit kan zijn door de 2 beelden boven elkaar of naast elkaar te zetten.
Het blijft echter 'normale HD formaat! Dat de televisie er wat anders van kan maken neemt niet de 'beperking' van 1080 weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het nu over 3dtv-zenders, er zijn ook technieken om met 120hz volledig 1080p te benutten dus 1080p60 voor je linkeroog en 1080p60 voor je rechter oog. Dit kan je met games voor elkaar krijgen en ook met 2 Full HD camera's. TV-zenders lopen altijd achter met resoluties en moeten altijd trucs toepassen om bandbreedte te drukken, dus de eerste 1080p 3D tv zender zal opzich laten wachten. Ook zou je dan gelijk een nieuw kastje moeten hebben omdat te ontvangen, de huidige kastjes zouden nog niet eens 1080p aan kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.best-3dtvs.com/what-is-full-hd-3d-fhd3d/