op de camping liet ik de tuner zenders zoeken hij vond er 48 maar ik kreeg er toch maar 23 te zien hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een digitenne-tuner zal dubbel ontvangen kanalen negeren, als je de zenders van meerdere regio's ontvangt kiest de tuner alleen de sterkste zenders.
Hij zet ze daarna ook in een vaste volgorde in de programmalijst

Gr. Koos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is ook hier zo daar een DVB-tuner (van Digitenne) alleen de ongecodeerde kanalen weergeeft.Dus de RTL-netten Veronica SBS6 en dat soort zenders zijn namelijk gecodeerd.Mits je daar een digitenne abonnement voor hebt afgesloten met kaart.Maar anders ontvang je alleen maar de "Free to airzenders" plus de streekzender(s).Dat is net zo met de radiozenders daar je de gecodeerde ook niet kunt beluisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de vraagsteller 23 kanalen ontvangt heeft hij kennelijk een abonnement, anders zou hij er maar 4 ontvangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar aan wat je onder zenders verstaat.Radio en televisiezenders soms?? En zenders zoals BBC en dergelijke kan ik hier ook ontvangen op de DVB-ontvanger maar worden niet vrijgegeven op een digitenne kaart.
Ik heb zelf 2 ontvangers en inderdaad heeft Digitenne, een soort omgebouwde Franse kloon dit effekt.
Mijn 2e ontvanger, een Samsung heeft dit effekt niet: hiermee ontvang ik 4 stuks Ned-1, ook 4 stuks Ned-2, ook 4 stuks Ned-3, enzovoorts. Omdat er wel eens de bliksem in zo'n mast erinslaat bleek dit wel handig te zijn tijdens een voetbalwedstrijd want ik kon kijken en mijn buurman niet hoewel, ik háát voetbal.
Nog vreemder is dat ik de kaart van die Samsung in de Digitenne-kloon niet werkend krijg - en andersom werkt het ook al niet dus alleen Ned-2 en de regionalen komen met de verkeerde kaart op beide app. dan nog binnen.
Ook mijn zuster maakte dit mee en de installateur plaatste voor 100 euro extra een ander kastje waarmee ze dan eindelijk, eindelijk ook TV-Gelderland kon ontvangen want ze woonde 500 meter van de provinciegrens jaja... over stomme ambtenaren gesproken!