televisievraag over ziggo

ziggo gaat hd televisie in basispakket doen
ik kijk momenteel digitaal
heb een hd ready platte tv
moet ik nu een soort modum kopen om hd te kunnen ontvangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je al bij ziggo digitale televisie afneemt en dat niet doet met een HD-ontvanger zal je een HD-ontvanger moeten kopen, je kan dan gewoon je kaartje gebruiken die je nu in je digitale ontvanger zit. Deze ontvangers kan je zowel bij electonicazaken als bij ziggo kopen. Ziggo heeft nu al Ned 1-3 SBS6/NET5/Veronica Eurosport in HD daar hoef je niks extra voor te betalen.

Een HD-ready toestel voldoet gewoon om HDTV te bekijken.

Toegevoegd na 9 minuten:
In het lijstje (bron) staan ook HD-PVR (personal video recorder) zodat u ook uw programma's in HD op kan nemen. Deze apparaten hebben veelal een dubbele tuner zodat je en kan kijken en op kan nemen tegelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een HD-Ready tv is niet hetzelfde als een Full HD tv. Jouw televisie kan HD-uitzendingen niet optimaal benutten, alhoewel het wel mooier is dan de standaard SD-uitzendingen.

Om HD-uitzendingen te kunnen bekijken moet je digitale ontvanger (het kastje waar de smartcard inzit) HD ondersteunen. Waarschijnlijk heb je een standaard Ziggo-ontvanger gekregen. Dit is een gewone SD-ontvanger en dus niet geschikt voor HD. Als je HD-uitzendingen optimaal wilt bekijken, moet dus zowel je TV als je ontvanger HD ondersteunen.
Moderne TV's hebben trouwens een ingebouwde HD-ontvanger.
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
In de vraag staat toch echt dat hij op dit moment al digitaal kijkt. En om digitaal te kunnen kijken heb je een decoder nodig.
paulus811
12 jaar geleden
Ben t met bamibal eens, al heb je voor de ingebouwde HD ontvanger nog wel een CI+ module en smartcard nodig. Ned 1,2 en 3 worden al in HD uitgezonden in het basispakket, maar helaas zijn er nog maar betrekkelijk weinig (voorzover ik weet alleen 'Tussen Kunst en Kitsch') programma's ook echt in full HD kwaliteit opgenomen. Omdat alle tegenwoordig verkochte tv's full hd zijn is ook mijn vermoeden dat pete40 via een digitale sd decoder kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziggo zendt ook niet in 1080p uit (of Full HD zoals de markt het noemt) een HD-ready tv is dus juist prima om HDTV te ontvangen. Je verhaal zou wel opgaan bij een Blu-ray speler maar ook die zou een verbetering zijn ten opzichte van een dvdspeler.
bamibal
12 jaar geleden
@MrTomaat: HD-Ready kunnen horizontaal1280 pixels hebben, terwijl HD-tv's 1920 aankunnen. De HD-uitzendingen van Ziggo zijn over het algemeen 1920x1080i
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bamibal:
HD-ready gecertificeerde tv's kunnen ook een 1920x1080 display hebben en een 768p(720p) scherm is ook een HDTV.
Een HD-ready display heeft een minimum van 720 pixels in de hoogte maar wordt vooral gedefinieerd door wat deze moet kunnen ontvangen nl. 720p en 1080i signaal. Een HD-ready gecertificeerd toestel is dus dat label opgeplakt zodat mensen er zeker van kunnen zijn dat een 1080i uitzending geen probleem moet geven. Door termen als Full HD en HD-ready is de halve wereld gaan denken dat 720p geen HD meer is en dat alleen 1080p HD is. Maar waar ik vooral over viel is dat je nu net doet of de vraagsteller beter eerst een andere tv kan gaan kopen terwijl de gemiddelde consument het verschil niet eens ziet tussen 720p/1080i/1080p. Je kan het ook zo zien: de vraagsteller haalt straks juist het meeste uit zijn HDTV.