Wat zijn de echte oempa loempa's

Je weet wel, die rare mannetjes uit sjakie en de chocolade fabriek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (3)

Die van de eerste foto's komen uit de eerste film en de tweede van de tweede film. Ik denk dat je zelf mag weten welke je de echte vindt:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad is de eerste een oempa loempa uit de eerste film en de tweede uit de tweede. de eerste is echter beter een beeld van wat Roald Dahl beschreef in het boek. ze hebben groen haar. wel zijn ze in de eerste druk van het boek negroïde maar in de herziene versie waren het zuid amerikanen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De echte oempa loempa's staan niet op de foto. Die komen uit woorden van Roald Dahl. Het is een boek dat verfilmd is. Een filmmaker heeft de vrijheid om ervan te maken wat hij wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt. Maar ik wilde weten waarom de oempa loempas met groen haar in het boek voorkome en die met het rode pak in de film