Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung UE55D7000 led tv afstellen

Ik heb gehoord dat de standaard (winkel instellingen) niet optimaal zijn bij een nieuwe tv .Kan iemand mij vertellen wat de juiste afstelling is voor optimaal beeld .groetjes Nolda

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meestal staan alle waardes ( contrast,helderheid etc)erg hoog,bij plasma zou dat meer stroom verdoen en wat geadviseerd om de waardes te verlagen.

Bij je LED zal je er zelf mee moeten uitzoeken wat je het mooiste vind.

Heb je je tv wel aangesloten met een Hdmi kabel??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste afstelling zijn eigenlijk voor elke tv(zelfs van het zelfde merk/type) anders. Maar wat je wel kan doen is je TV laten calibreren (ISF Calibratie), is vrij duur maar dan heb je het beste resultaat

. Je kan ook speciale Test-DVD's kopen die stap voor stap uitleggen hoe u zelf wat af kan stellen. Met plasma moet je eerst even je tv inlaten spelen met LED weet ik dat niet.

Bron: voorbeeld calibratie-DVD (niet een hele goede)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had een paar dagen een zwarte balk bij films, voor ik erachter kwam hoe ik die kwijt moest worden.
Gewoon blijven prutsen zou ik zeggen.
Wel jammer dat Samsung daar niet veel aandacht aan besteedt. Ook het ontbreken van support voor een paar videoformaten is wat jammer.
De Philips die ik ervoor had is meer plugenplay zou ik denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan heel goed zijn dat die zwarte balken daar juist horen omdat je een film geschoten in cinemascope 2.39:1 (ook wel 2.40:1 of 2.35:1 genoemd) zit te kijken. Dat is een ander verhouding dan jouw 16:9 (1.78:1) scherm en dus zie je boven en onder zwarte balken. Als je die zwarte balken weggewerkt hebt zit je of naar gestretched beeld (hoge hoofden) te kijken of er valt beeld naast het scherm. Philips heeft daar een speciale TV voor gemaakt die ze verkopen onder de naam 21:9.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding