Wanneer ben ik een kijkcijfer?

Als ik een programma kijk voor 1 minuut en dan wegzap en later weer hetzelfde doe ben ik dan 2 kijkcijfers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een representatieve groep inwoners van Nederland of Belgie (enkele tienduizenden) heeft zich opgegeven voor een panel ten behoeve van kijk en luisteronderzoek.

Indien u daar niet bij hoort,(dat blijkt)dan telt uw kijk/luistergedrag niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh zo gaat dat niet ,ze kunnen absoluut niet weten waar jij naar kijkt wees maar ni bang :)ze hebben een grote groep mensen waarvan ze denken(voordoen)als of of ze een goed beeld krijgen waar men naar kijkt ,het blijf t dus altijd een indicatie ,maar ze brengen of ze weten .heeft ook met belangen (reclame)enz te maken ,geloof nooit zomaar iets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze houden. Dus iedereen dag tel en Internet enquete bij een bijna vaste groep mensen(kijkers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht even he! Tegenwoordig hebben veel mensen digitale televisie, die trekt gewoon rechtstreeks data over het netwerk heen van de televisie servers van je provider, denk maar niet dat ze dat niet loggen! Met digitale televisie weten ze precies waar je naar kijkt en hoe lang et cetera, dat MOETEN ze wel weten anders kunnen ze je die service niet leveren! :) Of het meetelt voor de officiële kijkcijfers betwijfel ik, maar met digitale TV weten ze het absoluut.
Alleen als je een kijkcijferkastje hebt. De gegevens van die (representatieve) groep worden geëxtrapoleerd zodat er een beeld ontstaat van hoeveel mensen gemiddeld zullen hebben gekeken.
Ik kan me voorstellen dat bij de kastjesmensen wel een soort systeem is dat een programma pas als bekeken geldt als het een minimaal aantal minuten of iets dergelijks bekeken is.